سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکان‌های زیارتی/

«مسجد جمیرا» یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی + تصاویر

خوشبختانه این روزها اماکن مذهبی به دلایل مختلفی توانسته‌اند در لیست جاذبه‌های گردشگری بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، خوشبختانه این روزها اماکن مذهبی به دلایل مختلفی توانسته اند در لیست جاذبه های گردشگری بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قرار گرفته است.
به عنوان مثال مسجد جامع استراسبورگ در فرانسه هر چند یک مسجد قدیمی نیست اما به عنوان یک جاذبه پر گردشگر شناسایی می شود. علاوه بر این، در دبی هم می توانید مساجد بسیار معتبری پیدا کنید و از معماری های زیبای آن ها لذت ببرید.
یکی از مکان هایی که تور های دبی روی آن بسیار زوم می کنند مسجد جمیرا در منطقه جمیرا است. این مسجد هم از نظر قدمت و هم از نظر معماری و طرح و ساخت یک جاذبه جذاب به شمار می رود.
معماری این مسجد از نمونه معماری های اسلامی به حساب می آید به طوری که در آن یک گنبد بزرگ ۱۶ متری چشم همه را به خود می دوزد. مناره های حدود ۴۰ متری هم بر عظمت این بنای با شکوه افزوده است.
در جلو بنای مسجد از سنگ های قهوه ای مایل به صورتی برای تزیین نما استفاده شده است. جالب است که روی گنبد و مناره ها هم از اشکال زیبای هندسی تراشیده شده و زیبایی و گیرایی آن را دوچندان کرده است.
این مسجد نه تنها از روبرو بلکه از نظر معماری داخلی نیز بسیار زیباست و باعث شده که مسافران حداقل یک ساعت برای دیدن آن وقت بگذارند.

مسجد جمیرا چنان از اهمیت برخوردار است که نقش روی اسکناس های ۵۰۰ درهمی در امارات متحده عربی را از آن خود کرده است.




انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.