سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در نشست خبری عنوان کرد:

ایجاد 11 بستر یادگیری برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برمبنای شکوفایی فطرت

معاون پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین هدف آپ رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برمبنای شکوفایی فطرت است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام و المسلمین محیی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز(یکشنبه) به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار شد با اشاره به جایگاه تربیت در کتاب‌های درسی اظهار کرد: هدف آموزش و پرورش آموزش و تربیت است و از این رو یکی از مولفه‌های نظام تعلیم و تربیت برنامه درسی، کتاب‌های و محتواهای آموزشی است که در سایر مولفه‌های دیگر اثر مستقیمی دارد.

وی افزود: اگر این مولفه را حذف کنیم استحکام بندی نظام تعلیم و تربیت بر هم می‌ریزد از این رو تبیین برنامه درسی ملی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه شده که البته این برنامه چند سالی به تصویب رسیده و در حال حاضر اجرا میشود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه هدف  آموزش و پرورش بر اساس برنامه درسی ملی و سند تحول  بنیادین رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بر مبنای شکوفایی فطرت است گفت: برای عملیاتی کردن این هدف  مهم باید تعریفی از شکوفایی فطرت ارائه کرد و آن عبارتند از ارتقاء تفکر، همت، ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهار عرصه ارتباطی با خداوند، خود انسان، نظام آ‌فرینش و دیگران به معنای خلق است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای انجام این کار 11بستر حوزه یادگیری در برنامه درسی از جمله حوزه تفکر و حکمت، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی و علوم انسانی وسلامت و تربیت بدنی و کار و فناوری، فرهنگ تمدن و هنر، آداب و مهارت‌های زندگی و زبان‌های خارجی پیش  بینی شده است که هرکدام از این حو زه‌ها بعد آموزشی و تربیتی دارند.

وی ادامه داد: بنابراین ‌آموزش و پرورش با درون دادهای آموزشی در فرآیند فرهنگی، برون داد و برآیند تربیتی را تربیت می کند و کتاب‌های درسی سواد ملی یک کشور را نشان می‌دهد و در عین حال فرهنگ یک کشور را تجلی می‌بخشد و در بستر فرهنگ شکوفا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: ما زمانی به درخواست‌ها در خصوص کتاب‌های درسی پاسخ می‌دهیم اینکه هدف درخواست آموزشی، فرهنگی یا تربیتی باشند و در غیر این صورت کار تبلیغی و نیازمندی‌ها را انجام نمی‌دهیم.

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متولی تربیت نیست بلکه در سند نیز اشاره شده که در امر تربیت ارکانی دخیل و سهیم هستند که خانواده، مدرسه و اجتماع از جمله این ارکان تربیتی به شمار می آیند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، پرورش ، نشست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.