محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مجلس تاکنون چندین بار پیگیر آییننامه حقوق مسافران به سازمان هواپیمایی کشور اخطار داده است، اظهار داشت: آییننامه حقوق مسافران از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شده بود که تا پایان امسال ابلاغ شود اما متأسفانه نه تنها این آییننامه ابلاغ نشده است بلکه کاهش تأخیرها که یکی از این قوانین آییننامه به شمار میرود انجام نشده است.
وی در ادامه افزود: عدم ارائه آییننامه حقوق مسافران یک بیبرنامگی در سیستم هوایی است که قصد درست شدن ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تأخیرها در سیستم هوایی کشور یک طرفه است، گفت: در صورتی که تأخیر هواپیماها به دلیل نقص فنی و یا وضعیت بد هوا باشد اشکالی ندارد اما اگر مسافر پنج یا 10 دقیقه دیر کند گیت بسته میشود و مسافر از این پرواز جا میماند.
دامادی در ادامه تصریح کرد: حتی در صورتی که هواپیما در باند فرودگاه باشد و مسافران به طور کامل سوار نشده باشند، گیت به هیچ عنوان اجازه ورود به مسافر را نمیدهد.
وی در ادامه توضیح داد: طبق قوانین تصویب شده در مجلس، سازمان هواپیمایی کشور و سیستم هوایی ملزم به اجرای قانون و ارائه آییننامه حقوق مسافران هستند و ایرلاینها نیز باید طبق قوانین میزان تأخیرات خود را کاهش دهند.
بر اساس این گزارش، علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از تصویب آییننامه حقوق مسافران در شورای عالی هواپیمایی خبر داده و گفته بود که این آییننامه نقش مؤثری در کاهش میزان تأخیرها از سوی ایرلاینها و همچنین افزایش کیفیت خدمات دارد.
وی از ابلاغ این آییننامه تا پایان امسال خبر داده بود که متأسفانه تاکنون هیچ خبری از اعلام این آییننامه نیست و همین تأخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری باعث شده است که ایرلاینها هیچ توجهی به کاهش تأخیرات خود نداشته باشند.
انتهای پیام/