سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک خبر داد:

یافتن اسرار آسمان سفر و کاوشگر رزتا در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره‌ شناسی

مدیر مرکز علوم وتساره شناسی تهران در منطقه یک گفت: یافتن اسرار آسمان و سفر کاوشگر رزتا در تالار کهکشان علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک ساعت 16 الی 19 انجام می‌شود.

امیر  حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با شاره به یافت اسرار آسمان و سفر کاوشگررزتا در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک از ساعت 16 الی 19 اظهار داشت: همایشی پیرامون گزارشی از سفر ماجرا جویانه رزتا به سوی دنباله دار P67 است که در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک انجام می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: بدون شک یکی از تاریخی‌ترین ماموریتهای فضایی بشر پرتاب کاوشگر «رزتا» به سوی دنباله دار P 67 است و سفینه «رزتا» تخستین سفینه ساخت بشر است که از نزدیک خصوصیات یک ستاره دنباله دار را بررسی می‌کند.
 
چیذری تصریح کرد: این همایش شنبه 9 اسفند از ساعت 16 الی 19 با حضور پروفسورپیرو بنونوتی ستاره شناس، استاد دانشگاه پادوا ایتالیا و عضوی پیوسته اتحادیه بین‌المللی نجوم در سطح عمومی و رایگان برای علاقمندان به علم نجوم و فضا در تالار کهکشان مرکز علوم وستاره شناسی تهران بر پا می‌شود.
 
وی افزود: ارائه پرسش و پاسخ علمی و عطای گواهینامه از سوی مجمع زمان سنجی اختفاهای نجومی(IOTA-ME) به شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های این همایش است.
 
چیذری عنوان کرد: این سفینه در ماه مارس سال 2004 به فضا پرتاب شد و در حرکت ده ساله خود به سوی دنباله دار پ67، شش میلیارد کیلو متر مسافت را در حاشیه منظومه شمسی پیموده است و از مرکز سازمان فضایی اروپا در آلمان هدایت می‌شود.
 
وی اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی تجریش، میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی شماره 22، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 2293280 و 22292246 تماس بگیرند و یا با ساعت سایت مرکز علوم http.//sactehran.irمراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرکز ، ستاره شناسی ، اسرار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.