سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری که سال‌ها به صورت نهفته باقی می‌ماند

شایع‌ترین دلیل نابینایی با منشا قرنیه ای تبخال چشمی می‌باشد.

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تبخال چشمی از شایع‌ترین دلیل نابینایی با منشا قرنیه‌ای به شمار می‌رود به عبارتی نوعی عفونت و التهاب ویروسی می‌باشد که در ناحیه پلک ملتهبه قرنیه و شبکیه تظاهر می یابد. 

وی تاکید کرد: امکان ریشه کن کردن تبخال چشمی در ناقلان وجود ندارد و به طور مادام العمر قابلیت سرایت به دیگران را دارد، و می‌تواند سال‌ها در وضعیت نهفته باقی بماند و در واقع با ضعف سیستم ایمنی بدن ظاهر می شود. 

کی‌پور ادامه داد: از عواقب تبخال چشمی می توان به ایجاد کدورت در قرنیه، کاهش قدرت بینایی‌ و در نهایت نابینایی اشاره کرد که از عواقب ناگوار این بیماری محسوب می شود. 

وی اظهار داشت: از علائم تبخال چشمی ریزش اشک، درد، تورم قرمزی چشم و حساسیت به نور را می‌توان نام برد . عواملی از قبیل قرار گرفتن در معرض استرس،‌خستگی،‌نور شدید به فعال‌سازی مجدد ویروس در ناقلان می‌انجامد. اتخاذ تدابیر درمانی از ضرورت و فوریت خاصی برخوردار است که با تجویز فوری داروهای ویروسی صورت می‌گیرد. 

این متخصص اپتومتریست در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از تبخال چشمی باید بهداشت فردی رعایت شود و از تماس فیزیکی با افرادی که ویروس تبخال را انتقال می‌دهند اجتناب ورزید.



انتهای پیام/ 

برچسب ها: چشم ، قرنیه ، نور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.