سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی موصل، پایانی برای "داستان سیاه تروریسم"

مقدمات و تمهیدات لازم جهت آغاز عملیات آزادسازی موصل که مقصد نهائی ارتش و نیروهای پشتیبان عراقی به عنوان عملیاتی که به سرنوشت و وجود گروه تروریستی داعش در عراق خاتمه خواهد داد، به سرعت در حال فراهم شدن است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ مقدمات و تمهیدات لازم جهت آغاز عملیات آزادسازی موصل که مقصد نهائی ارتش و نیروهای پشتیبان عراقی به عنوان عملیاتی که به سرنوشت و وجود گروه تروریستی داعش در عراق خاتمه خواهد داد، به سرعت در حال فراهم شدن است.

اظهاراتی که از عزم راسخ دولت و نیروهای مسلح بر پایان دادن به تجاوز جنایتکارانه داعش پرده بر می‌دارند و بر وجود تقویمی دولتی تاکید می‌کند که به زودی به موعد آزادسازی موصل خواهد رسید.

طرح آزادسازی موصل اکنون مرحله آماده سازی اعم از گردآوری، تهیه و آموزش های مختلف نظامی به نیروهایی که ماموریت آزادسازی را بر عهده دارند را پشت سر می گذارد و این آموزش ها شامل مواردی چون درگیری های خیابانی، مقابله با کمین ها، خنثی سازی مین‌ها تیراندازی های انبوه جهت قطع ارتباط داعش با خطوط پشت جبهه خود و نیز دورسازی آن از انبارهای سلاح و نیروهایش می باشد که این فرایند به توپخانه قوی و برنامه دقیق جهت انجام حملات دقیق نیاز دارد.

نقش نیروی هوایی در قطع ارتباط داعش با نیروهای پشتیبانی خود و تخریب و ویران سازی مواضع آن با حمایت نیروهای زمینی و بمباران در عمق مناطقی تحت سیطره گروه های تروریستی به ویژه نزدیک به موصل بسیار تاثیر گذار است.

عملیات بازپس گیری و آزادسازی کامل موصل در شرایط کنونی نیازمند آزادسازی مناطق همجوار با این شهر که شریان های حیاتی این گروه تروریستی را قطع می سازد و عملیات تخریب و نابودی کامل آن را تسهیل می بخشد می باشد که این خود به عملیات سریع، قاطع، نیروهای زمینی آموزش دیده و نیز نیروهای محافظ قوی پس از آزادسازی نیاز دارد.

تمامی احزاب و اقشار جامعه عراق بر ضرورت آزادسازی موصل از اسارت جلادان داعشی و خاتمه دادن به داستان آن در عراق و توجه به این طرح ملی که موجب اتحاد نیز خواهد شد اتفاق نظر دارند.

عملیات آزادسازی مناطق جرف الصخر، آمرلی، استان دیالی، الدجیل و بلذ ثابت کرده است که شکست گروه تروریستی داعش از طریق برنامه ای مدون و آمادگی کامل براساس اطلاعات دقیق و با تکیه بر نیروهای آموزش دیده ماهر امکان پذیر است؛ گروه تروریستی داعش طی این عملیات های بی نظیر که در تضعیف توان داعش نقشی اساسی داشته خسارت های جانی و مالی سنگینی را بر آن تحمیل نمود با شکست های متوالی سنگینی روبه بوده است.

طرح آزادسازی موصل در مرحله اول باید از طریق قطع ارتباط گروه تروریستی داعش با نیروهای پشت جبهه خود صورت گیرد، چراکه این اقداما سریعا موجب فروپاشی این گروه تروریستی می گردد و از نظر روانی تاثر بسیار سوئی بر نیروهای آن خواهد گذاشت.

کامل سازی آمادگی‌ها، برنامه‌ها و گردآوری نیروهای کافی جهت آغاز این عملیات مشارکت اهالی و عشایر خود موصل که اکنون جهت ایفای نقش خود در آمادگی کامل به سر می‌برند و نیز شناسایی دقیق استراتژی و مواضع حیاتی داعش را می‌طلبد.

عملیات آزادسازی موصل در حقیقت اتحادی ملی و نابودی کامل تروریسم به شمار می رود و این عملیات آخرین صفحه از کتاب سیاه تروریسم را ورق خواهد زد و علاوه براین نوید بخش فردایی روشن، باثبات و شکوفا خواهد بود.



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.