سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اعتماد سازی عامل بازگشت سهامداران به بازار سرمایه

گیوکی گفت: واقعیت موجود این موضوع می باشد که حتی با اعتماد سازی برای سرمایه گذاران و دادن این اطمینان به آن ها که بازار سرمایه می تواند بازده ای بالاتر از باقی بازارهای داشته باشند، باز هم بازار سرمایه باید مسیر طولانی را طی کند تا به جایگاه خود دست یابد.

محمدرضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اتفاقات جدید در معاملات بازار سرمایه گفت: در این روزها اتفاق جدیدی را تجربه می کند به طوری که بازار یک روز معاملات خود به طور مثبت پایان می بخشد و روز بعد سود حاصل از معاملات مثبت روز گذشته را با روند  منفی از دست می دهد.

وی ادامه داد: این رویداد نشانگر این واقعیت می باشد که مولفه ها و تصمیمات، مقطعی و ناپایدار هستند.

عضو انجمن حسابرسی با اشاره به نوسانات بازار سرمایه بادآور شد: البته خوشبختانه نوسانات در بازار تا حدودی کنترل شده است و مسئولین جدید بازار سرمایه، نشست های خوب و کارشناسانه ای با فعالان مختلف بازار برگزار کرده اند اما هنوز سند استراتژیکی برای اداره بازار ارائه نشده است.

گیوکی تصریح کرد: در این هفته ادامه روند مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای رسیدن به نتیجه، در کنار تغییر حجم مبنا و ارائه پیش بینی سود سال آینده شرکت‌ها موجب شد تا بازار بورس در اولین روز هفته کمی بهبود یابد و با افزایش به کار خود پایان دهد.

فعال بازار سرمایه در توضیح حجم معاملات اظهار داشت: اما در اواخر هفته شاهد افت دوباره شاخص بودیم که در آخرین روز هفته این افت نسبتا سنگین بود.

به طور کلی در ماه گذشته حجم، ارزش، دفعات معاملات و شاخص بورس نسبت به دی ماه به ترتیب کاهش داشته است اما در این بین برداشتن یا کاهش حجم مبنا در معاملات سهام شرکت ها اتفاق خوبی بود که رخ داد.

وی در پایان افزود: واقعیت موجود این موضوع می باشد که حتی با اعتماد سازی برای سرمایه گذاران و دادن این اطمینان به آن ها که بازار سرمایه می تواند بازده ای بالاتر از باقی بازارهای داشته باشند، باز هم بازار سرمایه باید مسیر طولانی را طی کند تا به جایگاه خود دست یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، معاملات ، بازار ، افت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.