سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار سرمایه :

چشم انداز روشن در انتظار بازار سرمایه

تدوام نشست های هم اندیشی فعالان بازار سرمایه می تواند چشم انداز خوبی برای آینده ی بازار رقم بزند و نشان دهنده ی حمایت بیشتر دولت از بازار سرمایه است.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص اهمیت نشست های هم اندیشی فعالان بازار سرمایه گفت:همین که وزرا برای مقوله ی بازار سرمایه اهمیت قائل شده و با هم تبادل نظر می کنند نشان از اهمیت بیش از بیش دولت به بخش این بازار است.
 
وی افزود:تداوم اینگونه نشست ها می تواند چشم انداز خوبی را برای آینده ی بازار سرمایه رقم بزند و نشان دهنده ی حمایت بیشتر دولت از بازار سرمایه است.

 
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل موثر در سقوط شاخص ادامه داد:علت افت بازار سرمایه را می توان در عدم هماهنگی مناسب میان وزارت نفت و وزارت دارایی مطرح کرد که این خود سبب ایجاد مشکل در زمینه ی پالایش و پتروشیمیها شده است و اینگونه نشست ها می تواند کمک کننده ی بازگشت سیر صعودی به بازار سرمایه باشد.

دارابی تصریح کرد:بالا بودن نرخ سپرده های بانکی یکی از مشکلات اساسی بازار سرمایه است و این بالا بودن نرخ ها بحران بانک ها را به همراه خواهد داشت و باید بر روی این نرخ ها نظارت کافی و لازم صورت گیرد.
 
وی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی مشکلات بازار سرمایه و بازار پول پا برجا است و انجام این گونه اقدامات موجب کنترل شرایط شده و تا حدودی بازار پول و سرمایه را از تشنج دور می سازد.
 
انتهای پیام
برچسب ها: بورس ، دولت ، سود ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.