سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون کشاورزی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست عنوان کرد:

محیط زیست یک کالای لوکس نیست/ وزارت نفت مقصر در مسائل زیست محیطی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: وزارت نفت یکی از سازمان‌های موثر در خصوص ایجاد مشکلات و مسائل زیست محیطی در کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عباس رجایی رئیس کمیسیون  کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که امروز سه شنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه امروزه محیط زیست به عنوان یک انتخاب مطرح نیست، اظهار کرد: مسائل زیست محیطی یک ضرورت حتمی در جوامع به شمار می‌آید.

وی در خصوص مشکلات موجود در محیط زیست گفت: بسیاری از مشکلات در محیط زیست بر عهده افراد است و در این راستا شاهد هستیم بسیاری از برنامه‌هایی که در رابطه با حفاظت محیط زیست تدوین می‌شوند فقط در کاغذ می‌ماند و هرگز به مرحله اجرا نمی‌رسد.
رجایی در خصوص وظیفه وزارت نفت در این حوزه گفت: برخی از مشکلات موجود در محیط زیست بر عهده مسئولان وزارت نفت است زیرا مجموعه فعالیت‌های این وزارتخانه بر مبنای زیست محیطی نیست و اگر امروز تمام خودروها ادعای آلودگی دارند سوخت آنها را وزارت نفت تامین می‌کند.

رئیس کمیسیون  کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: متاسفانه یکی دیگر از مشکلات محیط زیست این است که موافقان و مخالفان محیط زیست نگاه سیاسی بر این مقوله دارند.

وی در پایان گفت: برای حافظت از محیط زیست به یک عزم عمومی و همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی احتیاج داریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.