سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر سیستم‌های رایانه‌ای پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران:

ارزیابی تشابه پایان‌نامه‌ها با سامانه «همانندجو» امکان‌پذیر شد

پارسی گفت: با راه‌اندازی آزمایشی سامانه «همانندجو»، توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ارزیابی تشابه در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی امکان‌پذیر شد.

پارسی مدیر سیستمهای رایانه ای پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سامانة آزمایشی «همانندجو» با پشتوانه متن کامل و در حال افزایش بیش از 100 هزار عنوان از تازه‌ترین پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (1387-1393) به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

وی افزود : «همانندجو» با جست‌وجوی خودکار در متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های موجود در ایرانداک، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد. 

پارسی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی آزمایشی این سامانه با امکانات محدود، افزون بر شناخت کاستی‌ها و برطرف کردن آنها، آشنایی استادان با قابلیت‌های آن و شناخت همانندهاست. 

وی در ادامه اظهار داشت: پس از اجرای آزمایشی، قابلیت‌های ارزشمند دیگری در این سامانه در اختیار همة دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار خواهد گرفت چنانچه در حال حاضر، امکان استفاده‌ی رایگان و آزمایشی این سامانه به پنج دانشگاه، داده شده و نزدیک به 2 هزار استاد از این سامانه استفاده می‌نمایند. 

وی خاطرنشان کرد : استادان معرفی شده از جانب دانشگاه‌ها برای کاربست آزمایشی این سامانه، می‌توانند به نشانی tik.irandoc.ac.ir مراجعه و پس از ورود به سامانه، نوشته‌های دانشجویان خود را بارگذاری و نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.