سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرف غربی نیازمند اصلی مذاکره است/ملت ایران اقتدار خود را با فناوری‌هایش به جهان ثابت می‌کند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: نیازمند اصلی مذاکرات طرف غرب و خود آمریکایی‌ها هستند و ایران حرف خود را با فناوری به جهان القا خواهد کرد.

 "فریدون عباسی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که اگر مذاکرات تا 20 مارس به نتیجه نرسد، مذاکرات را ترک خواهد کرد، گفت:  ما ملزم به آن هستیم که راه خود را ادامه داده و جلوی اشاعه فناوری‌های روز را در کشور نگیریم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور اضافه کرد: ما با آمریکایی‌ها و سایر طرف‌های مذاکره سر جنگ نداشتیم، آنها در حالی که کشور ما به سمت پیشرفت حرکت می‌کرد، جنگ را به ما تحمیل کردند، اما ملت ایران از همه این آزمون‌ها سربلند خارج شد و مساله مذاکرات نیز خارج از این اتفاقات نیست و تمام این وقایع  بیانگر قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عباسی تصریح کرد: در بحث فناوری‌های روز ما از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تحریم روبرو بودیم و یا خیلی از محصولات را با خرابکاری صنعتی به ایران می‌فروختند و البته کشور ما نیز بر این رویه غلبه کرد و امروز دقیقاً ما به همان چیزی دست پیدا کرده‌ایم که آن‌ها نگران آن بودند و آن همان علم هسته‌ای است. تازه این علم در کشور به کمک سایر صنایع رفته و عقب افتادگی ما را در صنایعی مانند نفت و برق  جبران می‌کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز انرژی هسته‌ای به سمت پرتوها رفته است و دشمن نمی‌تواند این کشور را در مسیر استراتژیک خود به تعطیلی بکشاند. ضمن‌اینکه ما باید در علم موشکی نیز مقاومت کنیم و اگر بتوانیم موشک‌های نقطه‌زن با برد بلند بسازیم در حقیقت از امنیت کشور صیانت و حمایت نموده‌ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، آمریکا ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.