سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در ذره بین دیشب گذشت؛

از کوه خواری تا گرفتن مجوز موسسه مالی و اعتباری از داخل زندان!

خبرنگار باشگاه خبرنگاران شب گذشته سوژ‌ه‌هایی همچون کوه خواری، دپوی زباله در وسط شهر قائم شهر و گرفتن مجوز موسسه مالی و اعتباری از داخل زندان را زیر ذره بین برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار ذره بین در اولین سوژه‌ خود به سراغ کوه خواری‌های رودبار قصران رفت. بر همین اساس بعد از زمین خواری و دریا خواری، کوه خواری را نیز باید به لیست سوء استفاده گران اضافه کرد.

مهرطلب دادستان رودبار قصران با اشاره به اینکه شاکی این پرونده اداره منابع طبیعی است، اظهار کرد: پرونده‌ متصرفان به سرعت در حال پیگیری است.

اما در این میان این سوال بوجود می آید که این افراد سودجو چگونه مصالح را به سر کوه منتقل و اقدام به دیوار کشی تا کوه پایه‌ها می‌کردند؟

نیرو رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات در پاسخ به این سوال گفت: شکایت انجام شده باعث می‌شود مدت زمانی برای صدور حکم تلف شود و البته در بیشتر مواقع برای دیوار کشی حکم قلع و قم صادر نمی‌شود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سفری که به قائم شهر داشت، سوژه‌ دوم خود را زیر ذره بین برد و از جانمایی عجیب شهرداری برای دپوی زباله‌های شهر گفت.

بر اساس این گزارش، محل دپوی زباله‌ شهرداری قائم شهر درست وسط شهر قائم شهر جانمایی شده و این در حالی است که این محل دپوی زباله در کناره‌ رودخانه تلار واقع شده است و همچنین بیمارستان، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی، مدرسه و شهربازی این شهر نیز در نزدیکی این محل قرار گرفته است.

به گفته‌ی مسئولان محیط زیست، پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است.

رحمتی رئیس محیط زیست قائم شهر در همین خصوص بیان کرد: متاسفانه متولیان شهر اعم از شهرداری و شورای شهر سابق و فعلی در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

ذره بین 20:30 در سوژه‌ بعدی تصویر مدار بسته‌ای را نشان داد که سارقان به راحتی و در روز روشن پس از سرقت وسایل یک خودروی سرقتی، یک خودروی دیگر را نیز سرقت می‌کنند.

مالک این خودرو با در دست داشتن فیلم سرقت، به پلیس آگاهی مراجعه کرده است اما پلیس نیز به وی اعلام کرده پس از پیدا کردن خودروی سرقتی، مالک را خبر خواهد کرد.

البته احمدی مقدم فرمانده‌ی ناجا نیز سخنان جالبی در خصوص اموال سرقتی می‌گوید.

به گفته‌ی وی، دو سوم پرونده‌های مراجعه شده‌ مسروقات کشف می‌شود اما یک سوم از این مقدار را نمی‌توانیم به مردم بازگردانیم، چرا که صاحبان این اموال را نمی‌شناسیم.

وی از یک روش سنتی دیگر در زمینه‌ بازگرداندن اموال سرقتی به مال باختگان سخن به میان آورد و افزود: بر اساس این شیوه، به مال باختگان یکی از اجناس سرقتی که به وی تعلق نداشت، پس ازصورت جلسه تحویل داده می‌شد.

خبرنگار 20:30 در سوژه‌ آخر خود از درخواست مجوز برای موسسه‌ مالی و اعتباری از داخل زندان سخن گفت.

به گفته‌ یوسفیان ملا عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، قوه‌ قضاییه نمی‌تواند در بانک مرکزی برای دادن مجوز نماینده بگذارد و این در حالی است که افراد از زندان تقاضای مجوز می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ما باید توجه لازم را داشته باشند و مسئله را پیگیری و احساس مسئولیت کنند و نگویند که این موضوع به ما ارتباطی ندارد که این فرد زندانی است، چرا که این سوال به وجود می آید فردی که در مسیر محکومیت قرار دارد، با یک فرد عادی دیگر چه تفاوتی دارد؟

انتهای پیام/

برچسب ها: سوژه ، زباله ، دپو ، موسسات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.