به گزارش گروه تجارت باشگاه خبرنگاران ، مدتی است که در هر گوشه و کنار خبرهایی از سرویس های "ویدیو داخل متن" به گوش می رسد. سرویس هایی که به مخاطبان روزنامه ها و مجلات و رسانه های چاپی اجازه می دهد تا با استفاده از گوشی های هوشمند خود ویدیوها و تصاویری که به صورت کد در داخل متن تعبیه شده اند را ببینند. سرویس های واقعیت افزوده و کیوآرکد و اخیرا سرویس کیوآرکد اختصاصی آپارات از جمله این سرویس ها به شمار می روند.
البته همانطور که از هر تکنولوژی جدیدی انتظار می رود تا روز به روز به سمت دسترسی آسان و هزینه کمتر پیش برود، این تکنولوژی نیز با هدف امکان پذیر کردن مشاهده ویدیو در روزنامه ها، مجلات، بروشور ها و بطور کلی رسانه های چاپی، و با ابزاری به نام واقعیت افزوده به مردم معرفی شد و به تدریج به سمت دسترسی راحت تر و ساده تر و در نهایت کیوآرکد آپارات پیشروی کرد.
به گفته سرپرست پروژه کیوآرکد آپارات، هدف از ابتدا این بوده تا با ارائه راه کاری جدید، مشاهده ویدیو از روی متن کم هزینه تر و ساده تر شود. به همین دلیل کیوآرکد آپارات جایگزینی مناسب برای دیگر ابزارهای موجود بحساب می آید. اکنون کاربران قادرند با دریافت این کد (که از این پس کنار هر ویدیو قرار می گیرد)، و چاپ کردن و یا قرار دادن آن در محل مورد نظرشان، ویدیوها را به هرکجا که می خواهند منتقل کرده و آن را در کنار هر متن یا محتوای چاپی ای قرار دهند.
حال کافی است شما مثلا خبر قهرمان شدن تیم کشتی را در روزنامه ای بخوانید و بخواهید لحظه بالای سر بردن جام را هم ببینید، کافی است با گوشی خود و با یکی از اپلیکیشن های بارکد اسکنر، کدی که کنار متن قرار گرفته را اسکن کرده و فیلم مربوط به آن لحظه را ببینید. همین امکان برای تیزرهای تبلیغاتی، تیزرهای فیلم های جشنواره، و ...... وجود خواهد داشت.