سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزیر نیروی ایران و وزیر منابع طبیعی روسیه مطرح شد:

روسیه آماده انتقال تجربیات خود در زمینه آب به ایران است

عصر امروز وزیر نیروی کشورمان و وزیر منابع طبیعی روسیه با یکدیگر دیدار و بر سر مسائل آب به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عصر امروز حمید چیت‌چیان وزیر نیروی کشورمان با وزیر منابع طبیعی روسیه دیدار کرد .

چیت‌چیان در خصوص مسائل مطرح شده در این ملاقات در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر منابع طبیعی روسیه بر سر مسائل مرتبط با آب صحبت شد چرا که در حال حاضر مسئله آب در دنیا مهمترین موضو ع است و نگرانی‌هایی در رابطه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده قرار است در زمینه مطالعات آبهای ژرف، تعادل‌بخشی آبهای زیر زمینی، تصفیه آب به ویژه بحث نمک‌زدایی از آب دریا استفاده از آب شیرین شده و همچنین زدودن آلاینده‌های آب همکاریهایی صورت گیرد.

وزیر نیروی کشورمان تاکید کرد: علاوه بر این در خصوص تغییرات اقلیمی و منابع آبی نیز قرار همکاری بین دو کشور گذاشته شده است و نمایندگانی نیز از سوی دو کشور تعیین شده‌اند تا قرارهای بعدی را پیگیری کنند.

** شیرین سازی آب دریا خزر مورد بررسی قرار نگرفت


سرگی دانسکوی وزیر منابع طبیعی روسیه نیز در ادامه این نشست از همکاری در زمینه عملیات اکتشافی برای آبهای زیرزمینی و ایجاد زیربنای آبی خبر داد.

وی با اشاره به استفاده معقول از منابع آبی به ویژه در مناطقی با کمبود آب مواجه هستند افزود: در حال حاضر شرکت روسی در این زمینه آماده است تا تجربه خود را در زمینه استفاده آب و بازچرخانی آن در اختیار ایران قرار دهد.

وی در خصوص مواضع روسیه در زمینه شیرین‌سازی آب دریای خزر گفت: در این مرحله این موضوع را مورد بررسی قرار ندادیم و امروز در این مورد صحبتی نداشتیم.

وی تصریح کرد: آماده‌ایم در این خصوص این موضوع را به طور جامع و کامل بررسی کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، دریا ، خزر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.