سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

نشست استانداران منطقه 5 کشور به میزبانی یزد

نشست استانداران منطقه 5 کشور به میزبانی استانداری یزد با حضور استانداران استان های خراسان رضوی،خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و استان قزوین به عنوان میهمان ویژه این نشست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ وجه اله خدمتگزارگفت: امید است با تنظیم سند توسعه منطقه ای و آمایش استان، توازن منطقه‌ای در برنامه ششم توسعه اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی کشور منظور شود.

وی گفت: در این نشست مباحث و موضوعات مشترک در استان های منطقه 5 کشور از جمله امور مربوط به مرز، قاچاق کالا و مواد مخدر، نرخ سودتسهیلات صندوق توسعه ملی ،استفاده از انرژی های پاک و نیز ظرفیت های مناطق ویژه اقتصادی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشترکات مهم در این استان ها موضوع خشکسالی های موجود و کاهش سفره های آب زیرزمینی به عنوان امری نگران کننده مورد توجه است که باید با هم اندیشی و همکاری شایسته در جهت رفع آن چاره اندیشی های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق ترسیب کربن در استان خراسان جنوبی ، بیابان زایی را از دیگرمشکلات این استان ها دانست وافزود: می بایست با همکاری مشترک و انجام فعالیت های مربوط به بیابان زدایی، اقدامات خاصی در این زمینه به انجام برسد.

مقام عالی دولت در استان ، راه های مواصلاتی و ارتباطی را یکی دیگر از نقاط مشترک و مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت:امید است باتوجه به موقعیت خاص استان های شرقی کشور در ایجاد ارتباط با کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی، توسعه راه ها به ویژه راه آهن از شتاب بیشتری برخوردار گردد.

وی به پایین بودن صرف اقتصادی در امر سرمایه گذاری به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم مشترک استان های شرقی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از خواسته های مهم استان های این منطقه کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی است که می تواتد در امر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح معیشت مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.

 استاندار خراسان جنوبی همچنین در حاشیه این نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و در خصوص درخواست های متعدد مردمی در زمینه اراضی مورد اختلاف مباحثی را مطرح کرد که مقرر شد با سفر رئیس سازمان مذکور و اعزام تیم کارشناسی به خراسان جنوبی با رعایت حقوق مردم و نیزحفظ حقوق حاکمیت دراین خصوص نیز چاره اندیشی های لازم به انجام برسد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: استاندار ، میزبان ، منطقه ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.