سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان کل کشور:

تولید مواد مخدر در افغانستان تحت اشراف نیرو‌های ناتو/ 40 سایت در رابطه با توزیع مواد مخدر فعالیت دارند

وی ادامه داد: امروز بیشترین تولید مواد مخدر در افغانستان و تحت اشراف نیروهای ناتو و نظام سلطه انجام می‌گیرد و فرمول‌ها و ترکیب مواد مخدر توسط افاغنه نویس و فرمول شیمیایی پیچیده آن توسط بخش‌های علمی تحت نظارت نظام سلطه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور درهمایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: مواد مخدر پدیده‌ای است که بیشتر از همه طبق صدقه‌ی انتفاعی و سود جویی دارد و باید به این معضل اجتماعی توجه کرد و امروز اگر به نسبت به این موضوع تحلیل داشته باشیم، متوجه می‌شویم که چهره‌ی سیاسی هم به همراه دارد.

وی ادامه داد: امروز بیشترین تولید مواد مخدر در افغانستان و تحت اشراف نیروهای ناتو و نظام سلطه انجام می‌گیرد و فرمول‌ها و ترکیب مواد مخدر توسط افاغنه نویس و فرمول شیمیایی پیچیده آن توسط بخش‌های علمی تحت نظارت نظام سلطه صورت می‌گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مسئله‌ی مواد مخدر انتفاعی، سیاسی، اقتصادی است، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی ائم از سرقت، طلاق و بسیاری از جنایت‌ها در ارتباط با این موضوع انجام می‌گیرد.

وی به فعالیت چهل سایت درفضای مجازی که در رابطه با توزیع مواد مخدر فعالیت دارند، اشاره کرد و گفت: پدیده‌ی مواد مخدر در شناخت اصل موضوع یک پدیده‌ی خانمان بر انداز است و امروز این تهدید را همه احساس می‌کنند. در سطح بین المللی نیروهای جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌اند و به خوبی فعالیت می‌کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه رفتار برخی مجامع بین الملل در رابطه با ایران و نقش آن در مبارزه با مواد مخدر دچار پارادوکس است، افزود: از یک طرف ما را علیه حقوق بشر به دلیل برخورد با قاچاقیان می‌دانند و از طرفی می‌گویند شما خط مقدم مبارزه با مواخدر هستید و علیرغم حضور ایران در مبارزه‌ی جهانی با مواد مخدر، سازمان‌های بین المللی در عمل اراده‌ی مناسبی نداشته‌اند، این در حالی است که ما از اول انقلاب فعالیت جدی در عرصه‌ی مبارزه داشته‌ایم و خاص و عام و همه‌ی نظام‌های عالم از این اراده‌ی جدی آگاهی دارند.

رئیسی بیان داشت: دستگاه قضایی در همه‌ی بخش‌ها به ویژه پرونده‌ سنگین و مهم را برخورد و رسیدگی می‌کند همچنین اراده‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه آمار کشفیات کل مواد مخدر نشان از فعالیت ما دارد، گفت: علاوه بر دستگاه قضایی، از همه‌ی ظرفیت‌های کشور جهت برخورد با این معضل اجتماعی باید استفاده شود، چرا که یک ضلع برخورد با این موضوع نظامی و بقیه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... است.

وی با تاکید بر حضور رئیس جمهور در جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در صورت حضور شخص رئیس جمهور، همه‌ی دستگاه‌ها و وزارت خانه‌های ذیربط نیز به خط شده و وارد عمل می‌شوند. همچنین نظام بانکی باید به صحنه آید تا از این مسئله مصون شود.

دادستان کل کشور عنوان داشت: وزارت امور خارجه باید یک میز در این زمینه داشته باشد. دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر باید فعال شود. ما حرف‌های زیادی با اتحادیه‌ی اروپا، کشورهای منطقه و ... در رابطه با موضوع مواد مخدر داریم.

وی به باند‌های منهدم شده‌ مواد مخدر توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اشاره کرد و گفت: باید با همه‌ی ظرفیت بخش امنیتی و اطلاعاتی پای کار بیاییم و این مسئله را در فیلم‌ها و سریال‌ها به خوبی بگنجانیم.

رئیسی تاکید کرد: برای ایجاد تنفر عمومی از مواد مخدر، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی باید بیش از گذشته تهیه شود و رسانه‌ها نیز همکاری بیشتری کنند.

وی به سفر خود به یکی از نقاط مرزی اشاره کرد و گفت: نقطه به نقطه‌ی یکی از نقاط مرزی، شهیدی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده بود که این مسئله از یک حیث تاسف آور و از طرفی موفقیت آمیز است و نشان می‌دهد که مرز بانان نمی‌گذارند شرارت وارد کشور شود، هرچند که از دست دادن حتی یکی از نیروهای ما ناراحت کننده است.

رئیسی با بیان اینکه تشکیل اردوگاه نگهداری معتادان نباید دغدغه باشد، گفت: بودجه مواد مخدر فقط باید در ارتباط با تقویت مبارزه لحاظ شود و هیچ بخشی از آن نباید در جای دیگر هزینه شود. دولت نیز لازم است اردوگاه‌ها را سریعا راه اندازی و در این زمینه احتمام بیشتری کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پیگیری باند‌ها و سر شبکه‌های مواد مخدر برای ما موضوعیت‌ دارد، افزود: اجرای احکام در مورد مجرمان مواد مخدر باید به اطلاع عموم برسد تا همگان بدانند سرنوشت این افراد چگونه خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیگیری و هماهنگی انتظامی، قضایی و اطلاعاتی از ویژگی‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور است. امروز این بخش‌ها با یکدیگر همکاری‌های مناسبی دارند. تشکیل ستاد با حضور رئیس جمهور شرایط فعلی را تغییر می‌دهد و این مسئله را تقویت می‌سازد.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌ها باید مراقب باشند ناسلامتی و فساد همچون جریان قاچاق دامن آن‌ها را نگیرد و به مجموعه‌های آن‌ها سرایت نکند، تا کنون اگر گوشه‌ای تخلف کوچکی انجام گرفته، همه‌ی سعی و تلاش در جهت رفع آن و ایجاد سلامت مجموعه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.