سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کروکودیل وارد ایران نشده است/ "قارچ جادویی" نوعی مخدر صنعتی به شمار می‌رود

رئیس مرکز تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: قارچ جادویی نوعی مخدر صنعتی به شمار می‌رود که در میان 35 هزار نوع قارچ جهان، این قارچ مصرف آن عوارض جانبی زیادی دارد ولی تنها دو مورد مصرف در کشور گزارش شد

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، باهر رئیس مرکز تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر در همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: هشیش صنعتی ماده‌ی مخدر توهم زا است که در ترکیه ورود یافته و به شکل بسته‌های شکیل گیاه خشک عرضه می‌شود ولی خوشبختانه این ماده‌ی مخرب هنوز وارد کشور ما نشده ولی نسبت به ورود آن به دلیل همجواری با کشور ترکیه باید هوشیار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مخدر گل و قارچ جادویی گفت: گل نوعی شاهدانه‌‌ی گونه‌ای گیاهان به شمار می‌رود که درصد توهم زایی آن بالا است ، همچنین قارچ جادویی نوعی مخدر صنعتی به شمار می‌رود که در میان 35 هزار نوع قارچ جهان، این قارچ مصرف آن عوارض جانبی زیادی دارد ولی تنها دو مورد مصرف در کشور گزارش شد.

وی در رابطه با مصرف ترامادول افزود: این ماده غیر قانونی بوده و اگرچه در جدولی که مجلس در حال تصویب آن است، ترامادول دارو به شمار رفته و برای تهیه‌ی آن باید نسخه ارائه شود.

باهر اظهار کرد: کورکودیل نوعی مخدر صنعتی است که در کشور روسیه مصرف آن گزارش شده، بسیار خطرناک بوده و گوشت بدن فرد مصرف کننده را از بین می‌برد و تنها آن فرد یک سال پس از مصرف زنده می‌ماند. خوشبختانه ورود این ماده‌ی مخدر تا کنون تایید نشده است.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس تاکید کرد: در ده ماهه‌ی امسال 13 هزار پرونده به مراجع قضایی توسط 7 آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ عنوان حق تغییر ماده‌‌ی کشف شده به طور مثال هرویین خیس را ندارد و باید به همان صورت شکف، صورت جلسه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد ، مخدر ، پرونده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.