سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده زیاد از داروهای ضدیبوست عامل مزمن شدن بیماری است

افرادی که برای درمان یبوست از داروهای ضدیبوست به صورت بی‌رویه وزیاد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض مزمن شدن این بیماری و بروز اختلالات همراه هستند.

علیرضا امیرسلیمانی، متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: داروها نقش مهمی در افزایش احتمال ابتلا به یبوست دارند که از جمله این داروها می‌توان به داروهای ضددرد، داروهای مورد استفاده در درمان بیماری‌های گوارشی و برخی از مکمل‌ها اشاره کرد.

وی، با بیان اینکه در اغلب موارد استفاده بیش از اندازه از یک دارو ممکن است موجب یبوست شود، تصریح کرد: افرادی که برای درمان یبوست از داروهای ضدیبوست به صورت بی رویه و زیاد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض مزمن شدن این بیماری و بروز اختلالات همراه هستند.

امیرسلیمانی، افزود: مصرف زیاد داروهای ملین یا ضدیبوست، همچنین اعصاب و عضلات روده را نیز از کار انداخته و در واقع عملکرد دستگاه گوارش به ویژه روده را دچار مشکل می‌کند.

وی یادآور شد: باید در هنگام روز به ویژه در هنگام مصرف داروها و مکمل‌های مختلف یا حداقل کمی پس از مصرف این مواد، به میزان کافی آب نوشید تا عملکرد اعصاب و عضلات روده بزرگ تسهیل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، یبوست ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.