سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گواردیولا الگوی اسطوره فوتبال فرانسه

زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه و جهان می‌گوید پپ گواردیولا سرمربی تیم بایرن مونیخ الگوی ورزشی او می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، زیندین زیدان اسطوره ستاره سابق تیم ملی فرانسه یکی از بهترین و مؤثرترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان به شمار می‌آید. کسی نمی‌تواند نقش تأثیر‌گذاری این اسطوره در قهرمانی فرانسه در جام جهانی 1998 را نادیده بگیرد.
 
4 سال بعد گل زیبای او برای رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا باعث قهرمانی کهکشانی‌ها شد. زیدان که در سال 2006 خود را بازنشسته کرد تلاش می‌کند بتواند در عرصه‌ی مربیگری نیز توانایی‌های خود را اثبات کند.
 
ستاره 42 ساله در طول دوره‌ مربیگری مورینیو، شاور آقای خاص بوده و فصل گذشته نیز دستیار کارلوآ نچلوتی در رئال مادرید بود.
 
در این فصل نیز زیزو  هدایت تیم B رئال را برعهده دارد علی رغم همکاری با دو مربی بزرگ جهان این اسطوره می‌گوید پپ گواردیولا الگوی او در عرصه‌ی مربیگری فوتبال است.
 
وی در این خصوص گفت: بایرن مونیخ همیشه تیم بسیار خوبی بوده است اما با حضور پپ گواردیولا این تیم، سطح جهانی رسیده است. وجود او باعث شده کلاس بایرن مونیخ نسبت به گذشته تفاوت زیادی داشته باشد.
 
زیدان در ادامه افزود: گواردیولا یک سرمربی بزرگ است زمانیکه وی بازیکن بود، شناخت بسیار خوبی از وی داشتم و چندین بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودیم اما در حال حاضر من یک کمک مربی‌ام و پپ یک سر مربی در سطح بسیار بالا است، او در بارسلونا هم عالی کار کرده بود دوست دارم از این سرمربی طراز اول چیزهای زیادی یاد بگیرم.
 
وی در ادامه در خصوص هدایت تیم B رئال گفت: تصمیم بسیار سختی بود من، عنوان بازیکن در سطح بسیار خوبی قرار داشتم، اما به عنوان سرمربی تازه کار هستم. پله‌ پله‌ درحال پیشرفت هستم امیدوارم زمانی بتوانم به سطح گواردیولا برسم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.