سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خضری درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روند کاهش پدیده "زیرمیزی" قابل قبول است/ گزارش تأثیر طرح تحول سلامت در جامعه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که پدیده زیرمیزی تاکنون به کلی ریشه‌کن نشده است ولی روند فعلی در جهت رفع پدیده زیرمیزی روند قابل قبولی است.

«رسول خضری» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رفع پدیده زیرمیزی، گفت: نمی‌توان به کلی ادعا کرد که پدیده زیرمیزی به کلی از بین رفته است ولی می‌توان گفت که این معضل تا حدودی کاهش پیدا کرده است.  
 
وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی در جهت رفع و رسیدگی به شکایات مردمی در موضوع زیرمیزی افزود: مسئولان نظام پزشکی در موضوع رفع پدیده زیرمیزی فعالیت‌های زیادی داشته‌اند.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آخرین آماری که شورای عالی نظام پزشکی در جهت بررسی پدیده زیرمیزی مطرح کرد نشان از این دارد که پدیده زیرمیزی خوشبختانه تا حدودی رفع شده است. 

خضری متذکر شد: بی‌شک اقدامات مطلوب در طرح تحول سلامت دغدغه‌ها در زمینه پدیده زیرمیزی را رفع کرده است.
 
نماینده مردم پیرانشهر در ادامه تصریح کرد: به اعتقاد بنده با یک رویکرد به سوی اقدامات مطلوب در جهت رفع پدیده زیرمیزی می‌توان به  اهداف مطلوب در این زمینه دست پیدا کرد.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به  نقش بیمه‌ها در جهت پدیده زیرمیزی بیان داشت: ما اگر بیمه‌های پاسخگویی داشته باشیم دیگر حلقه ارتباطی بین بیمار و پزشک بیمه‌ها خواهند شد که این موضوع حتی در بسیاری از کشورهای جهان مدنظر قرار گرفته است چرا که در این کشورها بیمه‌ها دقیقا واسطه بین پزشک و بیمار بوده و دغدغه‌های طرفین از بین رفته است.  
 
خضری در ادامه تأکید کرد: پدیده زیرمیزی هنوز ریشه‌کن نشده است، ولی روند فعلی در جهت رفع پدیده زیرمیزی روند قابل قبولی دارد. 

این نماینده مجلس ادامه داد: باید این موضوع را مدنظر قرار داد که پدیده زیرمیزی تحت یک پروسه شیب‌دار طی چندین سال گذشته خودنمایی کرده است که اگر از عوامل رشد این موضوع به موقع جلوگیری می‌شد در حال حاضر ما هزینه‌هایی را در این رابطه پرداخت نمی‌کردیم.  
 
خضری در پایان با اشاره به جلسه شورای عالی نظام پزشکی با حضور دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی بیان داشت: در این جلسه گزارشاتی مبنی بر اثرگذاری طرح تحول سلامت در جامعه مطرح شد که گزارش نشان می‌دهد مردم تابحال رضایت خوبی از طرح تحول سلامت داشتند. 

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.