سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

سرمازدگی در کمین شکوفه های ناخوانده درختان بادام سامان

دمای بالا و نوسانات هوایی زمستان امسال در چهارمحال و بختیاری، سبب شکوفه دادن درختان و باغات میوه، بویژه بادام و آلوچه در شهرستان سامان گردیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: دمای بالا و نوسانات هوایی زمستان امسال در استان چهارمحال و بختیاری، سبب شکوفه دادن درختان و باغات میوه، بویژه درختان بادام و آلوچه، در حاشیه رودخانه زاینده رود در شهرستان سامان گردیده است.


این امر سبب تعجب و در عین حال نگرانی باغداران منطقه شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از احتمال وارد شدن خسارت به باغات این منطقه خبر داد.


رستم غیبی پور، با بیان اینکه گل دهی این درختان حداقل 25 روز زودتر از زمان موعود صورت گرفته است، گقت: هم اکنون بسیاری از درختان مانند درختان میوه هسته‌دار از قبیل بادام و هلو در باغات منطقه سامان به گل نشسته اند.


وی افزود: شکوفه زدن درختان در این موقع از سال، احتمال سرمازدگی تا پایان فصل زمستان را افزایش داده و سبب تأثیر منفی بر کمیت و کیفیت محصول باغداران می شود.


مردم استان چهارمحال و بختیاری در اتفاقی نادر و کم نظیر، امسل تا کنون، زمستان بدون برف و یخبندان و حتی سوز سرمای معمولی را تجربه می کنند. 


شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.


این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.