سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های غیر مجاز تا بازنگری برنامه‌ی درسی 600 رشته دانشگاهی

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز و حمل و نقل داروهای مخدر فقط با مجوز پزشک پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه‌ی آرمان،‌ مردم سالاری، ایران، جوان و خراسان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های غیر مجاز، بازنگری برنامه درسی 600 رشته دانشگاهی، خشکی 67 درصد تالاب‌های کشور و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه جوان:

افزایش گرایش به مواد مخدر، داروهای مخدر و سلامت جامعه از مهمترین دغدغه‌های امروز مسئولان است، به طوریکه اقدامات مختلفی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و دارو‌های مخدر و راه‌کارهای تامین سلامت جامعه انجام می‌شود.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی خود به موضوع حمل و نقل داروهای مخدر فقط با مجوز پزشک، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ در حال حاضر 1.5 درصد از مردم کشورمان به مواد مخدر مبتلا و 6 میلیون تن با آن درگیر هستند. این آمار هشدار می‌دهد باید جدی تر به حال پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان فکر کرد. شاید به همین منظور است که بر اساس مصوبه‌ی تازه قرار است حمل و نقل داروهای مخدر و روان گردان بدون نسخه‌ی پزشک جرم تلقی شود.

در ادامه نیز موضوع‌های استفاده‌ی نامناسب بسیاری از داروها برای تسریع روند بهبود برخی بیماری‌ها، اعتیاد عده‌ای به داروها، استفاده درمانی و دارویی از مخدر‌ها و روانگر‌دها، در دسترس بود مخدر‌ها و روانگرد‌ها در جامعه‌ی امروز،‌ تصویب قانون حمل و نقل و توزیع داروهای مخدر فقط با مجوز پزشک، تعیین جرایم سنگین برای حمل و نقل و توزیع داورهای مخدر و... بررسی میشود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های "کمک دولت‌ها به مترو آب رفته است" و "سیاسی کردن مفاسد اقتصادی، خیانت به مردم است"، می‌پردازد.

روزنامه‌ آرمان:

* کم کاری در ساماندهی متکدیان

نیازهای اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و روزمره خانواده‌ها و افراد در جامعه امروز نیازمند اشتغال زایی است، اما متاسفانه برخی از افراد جامعه برای تامین نیازهای خود اقدام به انجام کارهای غیر اخلاقی و غیر اجتماعی می کنند.

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کم کاری در ساماندهی متکدیان می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که تاکنون هیچ نهادی در رابطه با ساماندهی متکدیان وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نداده است. با اینکه برای از بین بردن پدیده‌ی تکدی گر، شهرداری، بهزیستی، وزارت کشور، نیروی انتظامی و قوه‌ی قضاییه باید همکاری کنند و این معضل و پدیده‌ اجتماعی را از بین ببرند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های ساماندهی متکدیان، شناسایی هویت متکدیان، راهکار نامناسب جمع آوری متکدیان و تحویل آن‌ها به بهزیستی، پیشگیری از بازگشت مجدد متکدیان به جامعه و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های غیر مجاز، آغاز شناسایی تاکسی‌های غیر فعال، خشکی 67 درصد تالاب‌های کشور، 152 میلیون تومان رد رشوه در سال جاری و افزایش سوختگی در ایران از سایر کشور‌ها می‌پردازد.

روزنامه جام جم:

* 2 میلیون زوج نابارور قید بچه دار شدن را زده‌اند

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع "2 میلیون زوج نابارور قید بچه‌دار شدن را زده‌اند" می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ پدر و مادر شدن نعمتی است که شاید کمتر زوج را بتوان پیدا کرد که دوست نداشته باشد این حس خاص و دوست داشتنی را تجربه کند، اما کم نیستند زوج‌هایی که از این حس ویژه محروم شد‌ه‌اند و اتفاقا تعدادشان هم کم نیست.

در ادامه نیز موضوع‌های وجود سه میلیون زوج نابارور در ایران، هزینه‌های درمان ناباروری، تامین نشدن هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور و وجود 2 میلیون و 300 هزار زوج نابارور به دلیل مشکلات اقتصادی و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی خود به موضوع "پیوند مبارک دانش آموزان تیز هوش و عادی" می‌پردازد.

روزنامه ایران:

*بازنگری برنامه درسی 600 رشته دانشگاهی

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بازنگری برنامه‌های درسی 600 رشته دانشگاهی می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: به دانشگاه اعلام شده است که برنامه‌های درسی با عمر بیش از 20 سال خود را تا شهریور ماه سال 94 بازنگری کنند. بنابراین برنامه درسی 600 کد رشته بازنگری می‌شود.

در ادامه نیز موضوع‌های بازنگری برنامه‌های درسی بالای 20 سال عمر، بازنگری برنامه‌های درسی در هر 5 سال یک بار، بازنگری 600 رشته تحصیلی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های "معضل ریزگرد‌ها در فضای علمی حل شود نه سیاسی"، "قطع شدن سهمیه‌ی تاکسی‌های غیر فعال"، "دخالت شهرداری‌های در انتخابات به صفر می‌رسد" و "چالش بر سر کیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد" می‌پردازد.

روزنامه خراسان:

*نهایی شدن وضعیت یکسان سازی خدمات بیمه تا 15 اسفند ماه

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نهایی شدن وضعیت یکسان سازی خدمات بیمه تا 15 اسفند ماه سال 93 می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ وضعیت یکسان سازی خدمات بیمه پایه تا 15 اسفند ماه سال جاری نهایی می‌شود.

در جلسه‌ی کارگروهی که برای یکسان سازی خدمات بیمه‌ای برگزار شد، با جمع بندی‌های انجام شده، نقاط مشترک بیمه‌ها بررسی و در نهایت تصمیم گرفته شد. سازمانی که بیشترین تعهد بیمه‌ای را دارند، سازمان مبنا قرار گیرد.

در ادامه نیز موضوع‌های تشکیل هفت کمیته بیمه، ارائه گزارش‌های بیمه‌ای کمیته‌ی بیمه، رسیدگی به اسناد بیمه، خرید خدمات سلامت، تجمیع اطلاعات پایه بیمه شدگان و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های تست حماقت برای دوبار، رد شدن از چراغ قرمز در آلمان و غربالگری بر سر سرطان شایع در شهرهای زیر 50 هزار تن می‌پردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روزنامه ، صفحات ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.