سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش نویس قطعنامه روسیه در شورای امنیت تصویب شد

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط روسیه در باره توافق نامه مینسک را با حداکثر ارا تصویب کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط روسیه را درباره توافق نامه " مینسک " و رعایت مفاد آن در بحران اوکراین به تصویب رساند . این قطعنامه روز سه شنبه با رای حداکثری تمام 15 عضو آن مورد قبول واقع شده است . 

ارائه این قطعنامه در 13 فوریه توسط مسکو و با هدف حمایت از اجرای توافق نامه مینسک مطرح شده بود . رهبران روسیه ، اوکراین ، فرانسه و المان هفته گذشته در مینسک گردهم آمدند و توافق نامه آتش بس موقت را تحت عنوان " توافق نامه مینسک " امضا کردند . 

در قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره وضعیت درگیری و ناآرامی های جنوب شرقی اوکراین و لزوم دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به آن ابراز نگرانی شده است . 

در بخشی از این بیانیه آمده است : اعضای شورای امنیت عمیقا در مورد نقض آتش بس در اوکراین ابراز تاسف می کنند . علیرغم اعلام وضعیت آتش بس از تاریخ 15 فوریه ، این توافق رعایت نشده و درگیری ها همچنان در شرق اوکراین ادامه دارد . خشونت ها در شهر " دبالتسوو " اوکراین نیز موجب بروز خسارات فراوانی شده است . 

همچنین در قطعنامه پیشنهادی روسیه تاکید شده است : تمامی اعضای شورای امنیت خواستار توقف هر چه سریعتر خشونت ها در اوکراین و عمل به تعهدات توافق نامه مینسک از سوی طرف ناقض می باشد . اعلام آتش بس ، ایجاد منطقه حائل و نیز خروج تسلیحات سنگین نظامی از مناطق درگیری از جمله مفاد توافق نامه مینسک به شمار می آید . 




انتهای پیام /
برچسب ها: شورا ، روسیه ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.