سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جمهوری "افغانستان" در دیدار با شریعتمداری:با ایران گفت وگوهای سازنده داریم

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در دیدار با محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری کشورمان گفت: در رابطه با مشکلات مهاجرت های افغانها به ایران مسوولیت خویش را می پذیریم و می خواهیم برای حل مشکلات مهاجران افغان در ایران گفت وگوی اساسی و سازنده داشته باشیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رییس جمهوری افغانستان روز سه شنبه افزود: افغانستان یک عضو فعال جامعه بین المللی است و در سیاست خارجی خود خواهان روابط حسنه با دیگر کشورهاست و به هیچ عنوان افغانستان خطری را به کشور دیگر بویژه کشور های همسایه متوجه نخواهد ساخت.

اشرف غنی گفت: بنابر دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: افغانستان یکی از وزرای کابینه خود را برای اجرای نشست کمیسیون همکاری های مشترک با جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند که این کمیسیون مشترک بر روی آمادگی تهیه نقشه راه فعالیت کند.

این مساله باید یک بسته کامل را برای تحکیم روابط بین دو کشور در عرصه های پیشگیری از اشکال مختلف تروریسم و نحوه مبارزه با آن، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، همکاری های اقتصادی و ترانزیتی، افزایش تجارت ، حل مشکلات مهاجران و همکاری در مورد آب، به طور بنیادی ایجاد کند.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: ما شاهد تحولات عظیم در کشور همسایه و برادر خود افغانستان هستیم و مطمئنیم که افغانستان به سوی استقرار و ثبات در حرکت است.

شریعتمداری افزود:از سوی جمهوری اسلامی ایران ، وزیر کشور برای کمیسیون همکاری های مشترک برگزیده شده و دو طرف کمیسیون مشترک نقشه راه را برای همکاری های بیشتر میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان آماده خواهد کرد.

شریعتمداری صبح روز سه شنبه برای افتتاح دومین نمایشگاه بزرگ مشترک ایران و افغانستان وارد کابل شد و در فرودگاه کابل با استقبال سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری افغانستان قرار گرفت.

وی پس از دیدار و گفت وگوی دوجانبه با سرور دانش و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت و حدت ملی افغانستان عصر امروز کابل را به مقصد تهران ترک کرد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.