سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله اعلم الهدی در همایش 3هزار نفری بسیج دانشجویی:

قدرت‌های استکباری برای هژمونی خود به تروریسم مجهز شدند/بر سر وزارت و وکالت در دولت و مجلس با کسی دعوا نداریم

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب از ماهیت با نظام متفاوت است گفت: انقلاب ما نظام از نظر ماهیت متفاوت است، چرا که نظام ابزار و اهرمی در خدمت انقلاب است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در همایش سه هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور با بیان اینکه گاهی اوقات ماهیت انقلاب با نظام مورد اشتباه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در شناخت واقعیت‌ها از نظر نوع دستاوردها و نتایج‌ که این انقلاب در عمر سی و شش ساله خود داشته، معمولا به نکاتی اشاره می‌شود که تبعین کننده واقعیات نظام است.

وی با بیان اینکه انقلاب از نظر ماهیت با نظام متفاوت است گفت: انقلاب ما با نظام از نظر ماهیت متفاوت است چرا که نظام ابزار و اهرمی در خدمت انقلاب است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما به واسطه نهضت امام خمینی (ره) از نقطه انجام یک فضیلت الهی- امر به معروف و نهی از منکر-در برابر شیوع یک ناهنجاری رسمی در کشور-پاییز 1341- آغاز شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه انقلاب ما همان انقلاب پیامبران الهی است گفت: انقلاب ما از نوع انقلاب اسلامی پیغمبر و در راستای انقلاب ابراهیم و موسی است. رسالت حضرت موسی خارج کردن قوم بنی اسرائیل از ظلمات کفرانی فرعونی به سوی یک نظام توحیدی در برابر هر نوع شرک، الهاد و انشقاق از خود پرستی بود.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: موسی انقلابی را برپا کرد تا قومش از ظلمات به سمت نور هدایت شود؛ ماهیت نور برندازی و نابود سازی الحاد و حاکمیت الله است.

وی در ادامه اظهاراتش گریزی هم به نوع دیدگاه دولت موقت به انقلاب و در همین باره گفت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید در نماد دولت موقت حرف‌شان با امام این بود که ما شاه را از کشور بیرون کردیم و حالا بیاییم و در چهاردیواری کشور خوش بگذرانیم و با همه‌ دنیا سازش و تعامل و نیز با خارج از کشور هم کاری نداشته باشیم؛ این منطق دولت موقت بود.

امام جمعه مشهد در این باره گفت: در مقابل بینش دولت موقت، بینش امام حضور داشت، امام خمینی(ره) می‌فرمودند که با پیروزی این انقلاب اسلامی به پایان نرسیده است و باید این انقلاب از دروازه‌های کشور به همه‌ کشورهای اسلامی صادر و به انقلابی جهانی ختم شودکه همه استکباران را نابود و اسلام را در جهان حاکم نماید.

وی افزود: بینش دولت موقت می‌گفت که ما یک انقلابی را برپا کردیم و حالا نباید با بیرون از کشور کاری داشته باشیم به ما چه ارتباطی دارد که در اسرائیل فلسطینی‌ها را می‌کشند.

آیت الله علم الهدی در همین خصوص  افزود: دولت موقت می‌گفت که درست است یک زمان  مملکت در اختیار آمریکا بود و ما آنها از این کشور بیرون کردیم، اما امروز باید این رقابت را به رفاقت و تعامل تبدیل کنیم و در محدوده کشور خودمان همچون همه کشورهای دنیا حکومتی را داشته باشیم. امروز این طرز تفکر در قالب برخی از جناح‌های سیاسی وجود دارد.

وی با ذکر این نکته که تمام نزاع ما با گروه‌های سیاسی بر سر قدرت نیست گفت: دعوای ما بر سر بینش، دید و انقلابی بودن یا نبودن افراد است؛ ما بر سر وزارت و وکالت در دولت و مجلس با کسی دعوا نداریم اما بر سرارزش‌های انقلاب و دین با همه کس باید دعوا کنیم؛ ما کشور را برای انقلاب می‌خواهیم چرا که  توسعه این انقلاب باعث توسعه اسلام و سقوط آن منجر به سقوط اسلام می‌شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه انقلابی ماندن بر دو اصل استوار است گفت: اصل اول مقاومت شدید و اصل دوم شکور بودن است.

وی با استناد اولین سخنرانی مقام معظم رهبری در دوران رهبری امام گفت: همه قدرت‌های دنیا برای روزی که در این کشور امام خمینی(ره) نباشد، برنامه داشتند اما خودمان برنامه نداشتیم چرا که ما تداوم انقلاب را در تداوم عمر ایشان می‌دانستیم.

آیت الله اعلم الهدی با تاکید بر اینکه ما باید یک نگاه کلان به جهان داشته باشیم اظهار داشت: مسئله‌ای که همه‌ ما روی آن اتفاق نظر داریم، نگاه کلان به جهان است، دنیا در حدود هفتاد سال پیش و در جریان جنگ جهانی دوم تقسیم شد و در این تقسیم بندی اصلی که سبب ساز تثبیت قدرت شد، مدلیزاسیون‌ مدرن بود.

وی در همین باره گفت: در جریان مدلیزاسیون، قدرت‌های جهان دو اصل را در دست گرفتند تا بتوانند در همه‌ دنیا تسلط پیدا کنند؛ یکی از این اصل‌ها دموکراسی است و دیگری اصل آزادی بود.

آیت الله علم الهدی در این باره گفت: تئوری قدرت‌های جهان بر این مبنا استوار بود که نیروهای مردمی باید تحریک و از بین برنده  حکومت‌های ریشه‌ای نو اشرافی شوند و به این وسیله قدرت‌ها خود از بین می‌روند و در طول یک قدرت جهانی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اصل آزادی برای از بین بردن فرهنگ‌های بومی به وجود آمد گفت: اگر این محدودیت‌های فرهنگی و ارزشی حاکم بر ملت‌ها از بین بروند دیگر نمی‌توان مانع نفوذ یک قدرت خارجی در کشور شد.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهاراتش و با بیان اینکه بزرگترین اثر انقلاب اسلامی از بین بردن نقش قدرت‌های جهانی بود گفت: مقام معظم رهبری در تبیین شرایط امروز جهان فرمودند که دنیا در پیچ تاریخی قرار دارد؛ جاده‌ای که قدرت‌ها در برابر کشورهای خود و جهان سومی ترسیم کردند به وسیله انقلاب اسلامی به بن بست رسید و با حضور انقلاب ما این جاده بند آمد و لاجرم دچار یک پیچ تاریخی شده‌اند.

وی با ذکر این نکته که دنیا در یک صراط دیگری قرار گرفته است گفت: قدرت‌های جهانی نه با نفوذ سیاسی و نه با نفوذ نظامی نمی‌توانند موفق باشند؛ قدرت‌های استکباری برای هژمونی خود به تروریسم مجهز شده‌اند.

 آیت الله علم الهدی با بیان اینکه قدرت‌های استکباری برای هژمونی خود به تروریسم مجهز شده‌اند گفت: دلیل تمسک  این قدرت‌ها به تروریسم این است  که راه بر استکبار بسته شده است و غربی‌ها خودشان می‌گویند که جنگ به نفع ما نیست.

وی در همین باره  عنوان کرد: در دهه نود و در اواخر قرن بیستم دانشگاه لیون همایشی را با موضوعیت راه های تداوم سیادت درقرن بیست و یکم برگزار کرد. از جمله کسانی که در این همایش حضور داشت: "اسحاق رابین" نخست وزیر معدوم اسرائیل بود.

نماینده ولی فقیه در مشهد در ادامه اظهاراتش به گفته‌های  رابین در این همایش اشاره کرد و در همین باره گفت: قرن بیست و یک قرن زور نیست که غرب بتواند با روش‌های نظامی در دنیا مسلط شود؛ قرن بیست و یک قرن پول هم نیست که بتوان با اقتصاد در دنیا آقایی کرد؛ قرن بیست و یک ، قرن ایدئولوژیک است و در همین راستا قوی‌ترین ایدئولوژیک‌ها در دنیا احاطه خواهند داشت که آن اسلام است و برای آنکه غرب بتواند در دنیا مسلط باشد باید با اسلام مقابله کند.

وی با بیان اینکه  دشمن وارد جنگ شده و دانشگاه را به میدان جنگ تبدیل کرده است خاطر نشان کرد: امروز روزی نیست که با گذاشتن یک فیلتر بر روی بسیج، بگوییم که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید؛ این لشکر باید تقویت و این نیرو باید توسعه پیدا کند و نگذارد که در دانشگاه‌ها خلا ایجاد شود و نیروهای ضد انقلاب بتوانند از این فضا استفاده کنند و ما مجبور شویم که برای مقابله با آنها صرفا بیانیه صادر نماییم.

انتهای پیام/

برچسب ها: باشگاه ، انقلاب ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.