سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد بیگی در نشست خبری آغاز تولید ‍CMA (یخ زدا) خبر داد؛

سالانه 8 هزار میلیارد هزینه ترمیم جاده‌های کشور می‌شود

مدیر عامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با اشاره به وجود 180 هزار کیلومتر جاده در سطح کشور، گفت: سالانه 8 هزار میلیارد تومان هزینه‌ی ترمیم جاده‌های کشور (به جز جاده‌های شهری) می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید محمد بیگی مدیر عامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در نشست خبری آغاز تولید CMA (یخ زدا) که صبح امروز (سه شنبه) در سازمان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه ماده‌ی CMA برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: شهرداری تهران برای اولین بار این ماده را جایگزین نمک کرده است.

وی افزود: صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران یک نهاد غیر دولتی محسوب می‌شود که بر اساس مصوبه‌ی شورای اسلامی با هدف تولید سرمایه برای کارمندان شهرداری، احداث شده است.

بیگی با بیان اینکه هر ماه 3 درصد از حقوق کارمندان شهرداری به این صندوق واریز می‌شود، ادامه داد: همچنین علاوه بر این مقدار 3 درصد ماهانه از طرف شهرداری به این صندوق واریز می‌شود.

مدیر عامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی صورت گرفته است، تصمیم گرفته شد که در کنار شهرداری تهران حوزه‌هایی که ارزش افزوده دارند، حضوری موثر داشته باشند و باعث ارتقای سطح کیفی و پروژه‌های عمرانی شهری شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌ی خدمات شهری برای عبور و مرور در زمستان با مشکل مواجه بودیم و به شکل سنتی از نمک و شن برای آب کردن برف استفاده می‌کردیم، گفت: متاسفانه نمک و شن آسیب‌های قابل توجهی به زیر ساخت‌ها از جمله ابنیه‌ها، فضاهای سبز و گیاهان حاشیه‌های خیابان و آب‌های سطحی و زیر سطحی شهر می‌زنند که این امر باعث شد معاونت خدمات شهری شهرداری تهران راهکاری برای جایگزین کردن نمک و شن پیدا کند.

بیگی با تاکید بر اینکه CMA حاوی کلسیم و منیزیم به نسبت 3 به 7 است و برای محیط زیست هیچگونه ضرر و خورندگی برای جاده‌ها ندارد، افزود:  این ماده بر پایه ترکیب استات مشخصات یخ زدایی خاصی را دارد و با ترکیب شدن با دانه‌های برف از یخ زدن و یا چسبیدن به جاده‌ها جلوگیری می‌کند و با جلوگیری از تشکیل یخ باعث می‌شود که ترافیک سبک خودرویی یخ نازک را شکسته و عبور و مرور جریان داشته باشد.

مدیر عامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه مجوز قانونی توسط شورای اسلامی شهر تهران در اواخر سال گذشته برای جایگزین کردن این ماده با نمک گرفته شده است، تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهر تهران با پیگیری‌های مداوم توانست از اردیبهشت ماه امسال میزان نمک مصرفی در شهر را کاهش و از این ماده برای خیابان‌های سطح شهر استفاده کند.

وی افزود: 50 میلیارد تومان هزینه برای تولید 1750 تن ماده‌ی CMA در نظر گرفته شده است که طی 5 سال در اختیار مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

بیگی در ادامه گفت: همچنین 25 میلیارد تومان در حوزه‌ی زیر ساخت‌های شهری هزینه شده است و 150 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت در این امر هستند.

مدیر عامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تصریح کرد: ماده CMAسالانه 20 هزار تن ظرفیت تولید در سطح شهر تهران دارد و نسبت به تولید خارجی در ایران مورد توجه قرار گرفته که به منظور هزینه‌ی خرید هر کیلو ماده CMA از کشورهای خارجی 6 دلار بوده و با تولید آن در ایران، یک چهارم این رقم هزینه خواهد شد.

وی با بیان با جایگزین شدن ماده CMA با نمک سالانه 20 درصد از میزان نمک مصرفی در سطح شهر کاهش پیدا میکند، افزود: امیدواریم در آینده شاهد تولید این ماده در سطح کلان شهر‌های کشور باشیم و بتوانیم نقاط برف خیز و گردنه‌هایی که دچار یخبندان شده‌اند را با این ماده ایمن کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه 180 هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد، گفت: هر ساله 8 هزار میلیارد هزینه‌ی ترمیم جاده‌های کشور به جز شهری می‌شود که CMA باعث کاهش هزینه‌ها و اثرات زیست محیطی در سطح شهر می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، تهران ، جاده ، نمک ، cma
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.