سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان؛

سومین نشست اعضای کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی برگزار شد

سومین نشست اعضای کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی به ریاست مشاور عالی و معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  در این نشست پس از ارائه گزارش فعالیت ها از سوی مسعود امینی، مدیر کل امور فرهنگی وزارتخانه و دبیر کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی، عبدالحمید احمدی گفت: در فاصله نشست قبلی با این نشست، جامعه ورزش مفتخر به دیدار مقام معظم رهبری شد . این دیدار بهترین و ناب ترین فرصتی بود که نصیب جامعه ورزش کشور شده است .

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، به نکات فرهنگی بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به اعتقاد بنده این دیدار در فضای عمومی ورزش تاثیرگذار بود و مهمترین دستاورد فعالیت ها و برنامه ریزی فرهنگی ما، محسوب می شود. به خصوص که معظم له، به جاری و ساری شدن امور فرهنگی در ورزش و به خصوص ورزش قهرمانی تاکید فراوانی دارند و این تاکید هم در جمع جامعه ورزش و هم در دیدار خصوصی که وزیر ورزش و جوانان، خدمت ایشان شرفیاب شده بودند مطرح شده است.

وی سخنان مقام معظم رهبری خطاب به جامعه ورزش را مناسب ترین سرمشق برای اتخاذ راهکارها و تصمیمات در حوزه ورزش دانست و تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری به قانون مداری و اخلاق محوری و همچنین توسعه ورزش همگانی، مسیر تصمیم سازی و اتخاذ راهکاری مناسب در حوزه ورزش را برای مسئولین این حوزه هموار کرد. چرا که مجموع فرمایشات ایشان در حکم راهبردهای سیاست ورزش است که لازم الاجرا نیز هست.

احمدی تاسی از فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در جمع جامعه ورزش بیان فرمودند را مهمترین و کارآمدترین عامل برای فاصله گرفتن از آشفتگی ها و نابسامانی های کنونی حوزه ورزش دانست و اظهار داشت: باید خودمان را با ساختار فرمایشات مقام معظم رهبری هماهنگ کنیم و از منویات ایشان به عنوان بهترین مسیر برای گذر از آشفتگی ها و نابسامانی ها بهره ببریم.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان از کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی، به عنوان یک کمیسیون تخصصی در حوزه فرهنگ و ورزش یاد کرد و گفت: محکم ترین پشتوانه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی، فرمایشات مقام معظم رهبری است. همچنین با توجه به فرمایشاتی که ریاست محترم جمهور در مراسم اهدای جوایز ورزشکاران و مدال آوران بازی های آسیایی اینچئون مطرح کرد، رویکرد فرهنگی در حوزه ورزش بیش از پیش مورد اشاره و تاکید قرار دارد که نشان از نگاه فرهنگی مسئولین کلان ممکت به حوزه ورزش دارد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، مفاد دیگری از نظام نامه جامع فرهنگی ورزشی کشور، مورد بحث و تبادل نظر اعضای کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، احمدی ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.