سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترين عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی در فروردین93

از شناسایی و دستگیری یک تیم تروریستی وابسته به بیگانگان، توسط سپاه تا گزارش باشگاه خبرنگاران از نمایش جدیدترین دستاوردهای ارتش در رژه سالروز 29 فروردین

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در فروردین ماه 1393، مهم‌ترین اخبار به رژه ارتش در روز 29 فروردین مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در فروردین ماه سال 1393 به شرح ذیل است:

شناسایی و دستگیری یک تیم تروریستی وابسته به بیگانگان، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

روابط عمومی کل سپاه از شناسایی و دستگیری یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در خوزستان خبر داد.



سردار دهقان: امروز کمتر از ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشور آلوده به مین است/ایران به هیچ ملتی تجاوز نکرده است

وزیر دفاع گفت: ملت ما به هیچ ملتی تجاوز نکرده و چشم طمع به سرزمین دیگری نداشته است.



دو سامانه شبیه ساز "میراژ" و "فاتح 12" رونمایی و بهره برداری شد

طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از اولین سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه ساز تیراندازی سبک فاتح 12 رونمایی و بهره برداری شد.

سردار دهقان: ساخت سامانه‌های موشکی زمین به زمین قدرتمند توسط وزارت دفاع در سال 93

وزیر دفاع طراحی و ساخت سامانه های موشکی زمین به زمین قدرتمند، سامانه های پدافندی تأثیرگذار و حرکت تولیدی پر قدرت در عرصه دریا را از اقدامات سال 93 وزارت دفاع ذکر کرد.



حجت الاسلام و المسلمین علوی: اجازه نمی دهیم دشمنان از مردم سلب "امنیت" کنند


وزیر اطلاعات با بیان اینکه رویکرد وزارت اطلاعات تحقق و تقویت احساس امنیت در بین آحاد مردم است گفت: با کسانیکه بخواهند به امنیت و آسایش جامعه خدشه وارد کنند برخورد می شود و اجازه نمی دهیم دشمنان ملت از مردم سلب امنیت کنند.



دریادار جعفری طهرانی: میزبانی ایران در اجلاس امنیت دریایی اقیانوس هند(IONS)در سال 2018/ حذف امریکا از عضو ناظر در پنجمین اجلاس در بنگلادش


معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور هیاُتی از نداجا در چهارمین اجلاس امنیت دریایی اقیانوس هند(IONS) در کشور استرالیا، گفت: با حضور موُثر و پرنگ هیاُت ایرانی در این اجلاس و نشست‌های گذشته توانستیم میزبانی این اجلاس را در سال 2018 به دست آوریم.



امیر پوردستان: نیروهای مسلح کشور هیچگاه غافلگیر نمی‌شوند/مسئولان اجازه دهند طومار گروه‌های تروریستی و کشورهای حامیشان را درهم می‌پیچیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به گروگان گرفتن سربازان کشور توسط یک گروه تروریستی که با کمک دلارهای نفتی تجهیز شده است از لحاظ نظامی جایگاه خاصی ندارد، گفت: اگر مسئولان به فرزندان نظامی خود اجازه دهند، طومار این گروه‌های تروریستی و حامیان آنها را در هم می‌پیچیم.



سردار حاجی‌زاده: در بحث دفاعي مشخص شد كه تحريم‌ها فايده‌اي ندارد/ 86 کشور دنیا گفتند بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند

فرمانده هوافضای سپاه گفت:‌ 86 کشور دنیا ایستادند و گفتند حکومت سوریه باید عوض شود و بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند و همچنين وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این را گفت که ما شکست خوردیم و صحنه به دلیل اینکه ایران و حزب‌الله نخواستند تغییر کرده است.



امیر اسماعیلی: افزایش سایت‌های پدافندی در نقاط حساس کشور به دستور فرمانده کل قوا

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در سال 92، با فرمان و نظارت مستقیم مقام معظم رهبری سایت‌های متعددی در مناطق حساس و استراتژیک به مجموعه پدافندی کشور افزوده شد.



تشریح جزئیات پروژه‌ موشکی نازعات و بالگرد ملی از سوی امیر پوردستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سلاح‌های 6 لول کالیبر 50 محرم، 7.62 اخگر تانک‌های ذوالفقار، صمصام و سبلان و چترهای پرش جدید ذوالجناح در رژه 29 فروردین رونمایی خواهد شد و همچنین پروژه موشک‌های زمین به زمین نازعات و بالگرد ملی در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد.



سردار قاآنی: موشک‌های فلسطینی ساخت خود آن‌هاست/ لزوم پیاده‌سازی فرهنگ جهادی در مذاکرات هسته‌ای

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بخش زیادی از موشک‌هایی که فلسطینی ها شلیک می‌کنند، ساخت خود آنهاست که در درون خاک غزه تولید می‌شود.



آمادگی ایران برای تأمین نیازمندی‌های دفاعی جمهوری آذربایجان

سردار حسین دهقان در دیدار وزیر دفاع آذربایجان آمادگی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین نیاز‌های دفاعی جمهوری آذربایجان اعلام کرد.



گزارش باشگاه خبرنگاران از نمایش جدیدترین دستاوردهای ارتش در رژه سالروز 29 فروردین

جدیدترین دستاوردهای نیروی هوایی، دریایی، زمینی وقرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی رتبه ارتش به نمایش گذاشته شد.



سرلشکر صالحی: پاسخ ما به هر حمله احتمالی قطعا کوبنده تر از 8 سال دفاع مقدس خواهد بود

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه هر کس چشم بد به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، ذلت را به همراه خواهد داشت، گفت:‌ امروز می‌بینید که دشمنان ما دیگر نایی برای به کار بردن کلمات تهدید آمیز ندارند، پاسخ ما به هر حمله احتمالی قطعا کوبنده تر از 8 سال دفاع مقدس خواهد بود.



امیر اسماعیلی: طراحی موشک صیاد۳ برای سامانه موشکی S۲۰۰/ جزئیات سامانه‌های کاوش جوی بالا/ایجاد تحرک وچالاکی بیشتر با استفاده از سامانه‌های "پوش" و "قادر" برای پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) (ص) با اشاره به حضور سامانه راداری آرش ، سامانه شبیه‌ساز موشک غفار و سامانه متحرک سازی پرتاب‌کننده موشک پوش و قادر در رژه 29 فروردین امسال گفت: سامانه راداری آرش یک سامانه برد بلند و بومی است و تقویت‌کننده استراتژی این قرارگاه در باندهای فرکانسی VHF، UHF و HF است و علاوه بر برد بلند از قابلیت دفاع و جنگ الکترونیک بسیار خوبی برخوردار است.



5دستاورد جدید ارتش رونمایی شد

5 دستاورد جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور امیر پور دستان رونمایی شد.

امیر دریادار سیاری: رونمایی از یکی از ناوشکن‌های کلاس جماران در سالجاری/حضور در آبهای آزاد حق ایران است /برنامه ایران برای ساخت ناو هواپیمابر در سال آینده

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارقامی که برای پشتیبانی و تهیه تجهیزات و اعتبار و هزینه در نیروهای مسلح ایران گذاشته می‌شوند در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و دنیا پایین‌ترین رقم است زیرا جمهوری اسلامی ایران بر نیروی انسانی تأکید دارد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.