سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری عازم عراق شد

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با مقامات بلند‌پایه عراق و تعمیق و گسترش مناسبات دو کشور، عازم بغداد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگارات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "اسحاق جهانگیری" صبح امروز(دوشنبه) پس از گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد و تشریح اهداف سفر سه روزه خود به عراق، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.


وزرای امور صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور مجلس، رییس سازمان حج و زیارت، رییس سازمان ملی استاندارد، دبیر هیات دولت ، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در این سفر جهانگیری را همراهی می کنند.

سفر جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و در پاسخ به سفر وی در مهر ماه سال جاری به تهران صورت می گیرد.

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس و رییس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کند.

شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق، بحث و تبادل نظر با مقامات عراقی درباره لزوم مشارکت و همکاری دو کشور برای حل پدیده ریزگردها و جلوگیری از پیامدها و خسارات زیانبار زیست محیطی ناشی از آن ، مراسم امضای چندتوافقنامه و یادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق، بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با تجار ایرانی و عراقی از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.