سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساندی تلگراف گزارش داد؛

وقوع حملاتی مشابه شارلی ابدو و کپنهاگ در انگلیس دور از انتظار نیست

روزنامه ساندی تلگراف امروز در گزارشی با اشاره به حملات اخیر به مجله شارلی ابدو فرانسه و حملات کپنهاگ دانمارک گفت که انجام این حملات در انگلیس دور از انتظار نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف امروز یکشنبه در سرمقاله خود با اشاره به حملات رخ داده به مجله شارلی ابدو در فرانسه و حملات روز گذشته در کپنهاگ پایتخت دانمارک گفت که وقائع روز گذشته در دانمارک، ضرورت این را می‌طلبد که انگلیس برای هرگونه حمله ای آماده باشد.

این روزنامه در مقاله خود نوشته است: حمله به یک میزگرد توهین به ادیان در کپنهاگ نشان دهنده این است که احتمال تکرار حملات مشابه به حمله به مجله شارلی ابدو فرانسه وجود دارد.

این روزنامه با اشاره به اینکه در حمله به این کافه رستوران که محل میزگردی ضد اسلامی بوده است، می‌نویسد که در این نشست "لارس ویلکس" کاریکاتوریست سوئدی که تصاویری از پیامبر اسلام که مسلمانان آن را توهین آمیز قلمداد می‌کنند و سبب خشم در جوامع اسلامی شده بود و سفیر فرانسه در دانمارک نیز شرکت داشته اند.

این روزنامه سپس در ادامه می‌نویسد: از این رو نمی توان از احتمال وقوع حملاتی مشابه در انگلیس غفلت ورزید؛ چرا که انجام این حملات آمادگی‌های زیادی نیز نمی‌خواهد.

این روزنامه همچنین می‌نویسد که گروه‌های تروریستی موجود در اروپا دارای ارتباطاتی در انگلیس هستند و از این رو انگلیس باید آمده بوده و میان تمامی سازمانهای دولتی هماهنگی برقرار کرده و آنها را به تجهیزاتی ضروری مجهز کند.

روزنامه ساندی تلگراف می‌نویسد: آزادی‌های شهروندی مسأله ای مهم است که باید مورد محافظت قرار گیرد؛ اما مسأله مهم این است که انگلیس در جنگ علیه گروه تروریستی داعش که کمک های مادی و معنوی به تروریست ها در اروپا می‌کند شرکت داشته است.

ساندی تلگراف در پایان می‌نویسد: انگلیس نباید به حملات کپنهاگ و پاریس به عنوان تراژدی‌هایی که برای کشورهای دیگر اتفاق افتاده نگاه کند؛ بلکه تمامی کشورهای دموکراتیک صحنه ای از این خطرات می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.