سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام صادقی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

برخورد با مفاسد اقتصادی از افتخارات قوه قضاییه است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی از جمله پرونده «فساد سه هزار میلیاردی»، «بابک زنجانی» و پرونده «معاون اول رئیس جمهور دولت دهم» هیچ گونه افراط و زیاده‌روی نکرده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: دستگاه قضا پرونده‌های بسیار سنگینی را در زمینه فساد اقتصادی به طور جدی پیگیری و با آنها برخورد کرده است.
 
وی ادامه داد: دستگاه قضا با چشم‌پوشی از موقعیت‌های شغلی و پشتیبانی‌های سیاسی افراد به پرونده‌ تخلفات آنها رسیدگی کرده‌ است.  
 
**برخورد جدی دستگاه قضا با مفاسد بدون در نظر گرفتن موقعیت افراد خاطی

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی از جمله  پرونده «فساد سه هزار میلیاردی»، «بابک زنجانی» و پرونده «معاون اول رئیس جمهور دولت دهم» هیچ گونه افراط و زیاده‌روی نکرده‌ است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اظهار کرد: در عین حال «رحیمی» سوابق خدمتی زیادی دارد که ما نباید آن را نادیده بگیریم اما دستگاه قضا نیز بخاطر سوابق خدمتی از تخلفات وی چشم‌پوشی نکرده و حکم لازم را صادر کرده است.  
 
وی افزود: از افتخارات قوه قضاییه برخورد با  مفاسد به خصوص فساد مربوط به صاحبان قدر در جامعه است و این برخوردها نشانه قوت کار و سبب افزایش اعتماد عمومی افراد جامعه به دستگاه قضا است.  
 
**تأمین نیروی انسانی سبب کاهش اطاله دادرسی می‌شود 

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به راهکارهای کاهش اطاله دادرسی، ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی مستلزم جذب نیروی انسانی بیشتر، اعم از کادر قضایی و کارمند در دادسراهاست. 

معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 برابر استاندارد نیروها در دادسراها کار می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
امیدواریم که به این پرونده ها رسیدگی بشه