سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکای نیوز:

حادثه تیراندازی در دانمارک دنباله‌دار است

اسکای نیوز گفت به نظر می رسد حادثه تیراندازی در دانمارک دنباله دار باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عبدالسلام عقل" خبرنگار این شبکه در گزارشی  گفت: پس از تیراندازی در پاریس و کارولینای شمالی در آمریکا تیراندازی جدیدی این بار در کپنهاک روی داده است. در این تیراندازی یک غیرنظامی کشته و سه پلیس زخمی شده اند. این تیراندازی در خارج ساختمانی که محل برگزاری سمیناری با موضوع هنر و آزادی بیان بود روی داد. سفیر فرانسه در دانمارک و لارس فیلیکس کاریکاتوریست جنجالی سوئدی و نیز در این سمینار حضور داشتند. به گفته منابع پلیس این افراد در تیراندازی اخیر آسیبی ندیده اند. 

فرانسوا زیمرای سفیر فرانسه در تویتر نوشته است که هنوز زنده است و در اتاقش بسر می برد. وی افزود هدف از این حمله همان چیزی بوده است که در شارلی ابدو روی داد اما افراد مسلح این بار نتوانسته اند وارد ساختمان شوند.

رسانه های دانمارکی اعلام کرده اند که صدای شلیک دهها گلوله در خارج از این ساختمان شنیده شده است. رویدادهایی که احتمالا دنباله دار خواهد بود به ویژه آن که پلیس می گوید عامل تیراندازی فرار کرده و به گفته شاهدان یک نفر بوده است.

نخست وزیر دانمارک ابراز اطمینان کرد که این حمله با انگیزه های سیاسی صورت گرفته و اقدامی تروریستی است. لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه این حمله را محکوم کرد و آن را تروریستی دانست. وی گفته است فرانسه در مبارزه با تروریسم در کنار حکومت و مردم دانمارک است.




انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.