محسن روشنپژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در گفتوگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت سامانه از سال 87 اظهار کرد: 250 هزار تماس با خط ملی اعتیاد به شماره 09628 در 9 ماهه گذشته برقرار شده است که بیشتر تماسها در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.
وی اظهار داشت: هیچ گاه درمان از طریق تماس تلفنی انجام نمیشود و در صورت لزوم به مراکز مختلف درمان اعتیاد دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارجاع میشوند.
وی با اشاره به اطلاعات نادرست شهروندان از مواد اعتیاد تصریح کرد: بانوان بیشترین تماسها را در ارتباط با کسب اطلاعات صحیح در مورد مواد اعتیاد آور و شیوههای درمانی و راهکارهای پیشگیرانه از به دام افتادن فرزندان خود با این سامانه داشته اند.
روشنپژوه با اشاره به رشد تماسها با این سامانه افزود: از تمامی استانها با این مرکز تماس گرفته میشود اما بیشترین تماسها از استانهای مازندران، مازندران، اصفهان، فارس است که با توجه به آگاهی سازی و ایجاد حساسیت در جامعه از طریق برگزاری کارزار رسانهای پیشگیری ازشیشه به خصوص در 2 ماهه اخیر تماس با این سامانه و تعداد سوالهای پیشگیرانه افزایش داشته است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به آغاز کار این سامانه از 6 سال گذشته تصریح کرد: از اسفند 87 این سامانه فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ارزیابی این مرکز در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این مرکز روانشناس مشاور مددکار پزشک از ساعت 8 صبح تا 8 شب به هموطنان خدمات مختلفی ارایه میدهند.
روشنپژوه با اشاره به استاندارد سازی آموزشی سامانه تاکید کرد: به روز بودن اطلاعات مشاوران این مرکز اهمیت زیادی دارد و از همین روی مشاوران بر اساس استانداردهای روز آموزش دریافت میکنند.
انتهای پیام/