سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام ابطحی خبر داد:

آغاز ثبت نام پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران اصفهان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز ثبت نام پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام سید مهدی ابطحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان با توجه به بافت مذهبی و دینی مردم و وجود علمای بزرگ و داشتن بانوی مجتهده امین از استقبال بسیار خوبی نسبت به حوزه علمیه خواهران برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۶ حوزه علمیه خواهران وجود دارد، افزود: از این تعداد ۸ حوزه تخصصی در رشته های مختلف تفسیر، علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات، اخلاق و مطالعات زنان داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان داشت: اکنون هفت هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر شاغل به تحصیل داریم که حدود یک هزار نفر در سطح سه (کارشناسی ارشد) مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ استاد حوزه علمیه تدریس می کنند که اکثر انها از خواهران هستند.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به مزایای حوزه علمیه خواهران بیان داشت: شاگردی امام صادق (ع)، آشنایی با معارف کامل دینی به عنوان امری فطری، اعطای مدرک معتبر که طلبه مورد نظر می تواند توسط آنها با این مدرک در هر کجا که بخواهد ادامه تحصیل داده یا تدریس کند از این جمله است.

وی با اشاره به اینکه فرد دارای سطح سه می توانند استاد رسمی و عضو هیئت علمی دانشگاه شوند، ابراز داشت: از روز شنبه ۲۵ اسفند به مدت ۱۵ روز ثبت نام حوزه های علمیه برای مقاطع مختلف سطح یک، دو (عمومی) و سه (کارشناسی) ثبت نام می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  با بین اینکه این دوره ها به شکل حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری برگزار می شود، گفت: در دوره حضوری افراد با ارائه مدرک دیپلم با معدل حداقل ۱۲ و شرط سنی ۳۰ سال می توانند حضور پیدا کنند و برای مدارک بالاتر از دیپلم مقطع تحصیلی به سنوات اضافه و شرط سنی ۳۴ سال است.

وی افزود: در دوره نیمه حضوری مدرک دیپلم و معدل ۱۵ شرط است است و تحصیل در مقطع غیرحضوری نیز بدون شرط سنی، با معدل ۱۲ دیپلم و به مدت ۹ سال است.

پذیرش سطح ۴ حوزه برای نخستین بار در اصفهان

حجت الاسلام ابطحی اضافه کرد: عمده کلاس های حوزه در مقطع بعدازظهر است که برای بانوان فرصت خوبی فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه مسال نخستین سالی است که پذیرش برای سطح ۴ در اصفهان انجام می شود، تاکید کرد: تحصیل در حوزه علمیه رایگان است و برای دریافت کتاب نیز افراد می توانند با ۴۰ درصد تخفیف کتاب های خود را دریافت کنند.

/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.