سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ترانزیت ایران از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان/ نرخ تعرفه راه آهن اینچه برون به زودی اعلام می‌شود

نشست سه جانبه روسای راه آهن های ایران و قزاقستان ترکمنستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پورسید آقایی در مراسم نشست سه جانبه روسای راه آهنهای ایران و قزاقستان ترکمنستان با بیان اینکه ما امروز میزبان دو مقام عالی‌رتبه کشورهای خارجی هستیم گفت: توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه شمالی در اولویتهای سیاستهای ایران قرار دارد.

وی در ادامه افزود: برای عمق بخشیدن به روابط میان کشورها باید کانالهای اقتصادی فعال شود و حمل و نقل در مرکز روابط کشورها قرار جگیرد.

معاون وزیر راه و راهسازی افزود: برا ی حمل و نقل روان و سریع امکان توسعه تجارت بین کشورها وجود ندارد با وجود راه اهن سرخس و اتصال تر کمنستان همکاریهایی اغاز کردیم و امروز با اتصال راه اهن سعی داریم این همکاریها را توسعه دهیم.

آقایی اظهار داشت: اینده به ایران با ایجاد راه اهن اینچه برون روشن است و ما نیاز داریم با کنار یکدیگر به طور مرتب مسائل فنی ما بین را برطرف کنیم و این اجلاس امروز به ما کمک می‌کند مشکلات باقی مانده را برطرف کنیم.

آقایی در ادامه توضیح داد عزم و اراده جدی در بین هر سه کشور مشهود است و ما مطمئن هستیم که هیچ مانعی جلوی توسعه و همکاریها را نخواهد گرفت و با اراده دولتها برطرف می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان مسئولان راه اهن سه کشور وظیفه داریم راه اهن را توسعه دهیم.

در ادامه این نشست معاون راه اهن ترکمنستان با اشاره به اینکه سه کشور ایران ترکمنستان و قزاقستان بیش از یک هزار کیلومتر راه آهن را افتتاح کرده اند گفت: اقداماتی که این سه کشور انجام داده است بسیار خوب بوده است.

وی در ادامه افزود: حجم حمل و نقل بارها در حال حاضر 2400 تن از این میزان حمل و نقل ترانزیتی بوده که از طریق سرخس وارد ایران شده است.

معاون راه اهن ترکمنستان توضیح داد امیدواریم در این جلسات به تفاهمات لازم برسیم و بتوانیم این کریدور را راه‌اندازی نماییم.

وی تصریح کرد: ما در سال 2013 این کریدورها را افتتاح کرده‌ایم و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم در ادامه این مراسم عاشوری معاون راه اهن با اشاره به اینکه راه آهن ترکمنستان همکاریهای خوبی بین چند سال گذشته انجام داده است گفت: ترکمنستان اعزام به واگنهای کمکی طی چند ماه گذشته کرده است.

وی در ادامه افزود: آمارهای مقایسه‌ای از عملکرد راه آهن ایران و ترکمنستان در سال 2014 ارایه شده حاکی از ان است که در بخش واردات و صادرات پیشرفتهای خوبی داشته‌ایم اما در بخش ترانزیت ما کاهش مواجه بوده‌ایم به طوری که در سال 2014 میزان واردات به 194.607 رسیده و در بخش ترانزیت به 14.830 تن رسیده است در مجموع عملکرد راه اهن میان ایران و ترکمنستان 962.439 تن رسیده میزان عملکرد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

عاشوری در ادامه به روابط  ایران و قزاقستان اشاره کرد و گفت در بخش واردات نسبت به سال 2013 پنج برابر رشد داشتیم و در بخش صادرات مشابه سال گذشته بوده‌ایم .

وی خاطر نشان کرد: میزان ترانزیت میان ایران و قزاقستان نیز با کاهش رو برو بوده است.

عاشوری در مورد تعرفه‌های راه آهن اینچه برون گفت: تعرفه‌های مختلفی ارایه شده و تعرفه ما در نظر گرفتیم 57.8 دلار است که 15 درصد تخفیف نیز در مورد این نرخ در نظر گرفته‌ایم و به 49دلار رسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه آهن ، قطار ، توسعه ، بلیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.