سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش شعر دوستی در کابل به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران

همایش شعر"دوستی" به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب بعد از ظهر روز پنجشنبه در کابل با حضور شاعران مطرح افغانستان و ایران برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این آیین که با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شد، پس از نمایش فیلم کوتاهی از مجلس شعرخوانی شاعران مطرح ایرانی و افغانستان در محضر رهبر معظم انقلاب ایران، شاعران ایرانی و افغان با خواندن شعرهایی از نوع غزل، مثنوی و شعر نو و سپید یاد و خاطره انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

جواد محقق، استاد جعفری، ذکریا اخلاقی، حامد عسکری و مجید یزدی شاعران ایرانی، با خواندن شعرهایی درباره انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و یاد خاطره امام خمنی (ره)، مهمانان افغان را به تشویق واداشتند.

ذکریا اخلاقی در این مراسم از شاعران افغان تقدیر کرد و گفت: تنها شاعران افغان در حوزه زبان فارسی توانسته اند پا به پای شاعران ایرانی حرکت کنند و در تقویت شعر و ابیات فارسی سهم ارزنده بگیرند.

"سید ابوطالب مظفری" شاعر نامی افغانستان، احمد ضیا رفعت، ذکریا راحیل و سیمین حسن زاده معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نیز اشعاری خاطره انقلاب اسلامی ایران خواندند.

سیمین حسن زاده معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان همچنین در سخنانی خواهان تقویت و گسترش روابط فرهنگی دو کشور شد.

در پایان این آیین برنامه سوال و جواب از شاعران افغان و ایرانی نیز برگزار شد و بر برگزاری محافل مشترک شعر و ادبیات دو کشور تاکید صورت گرفت.

مراسم و برنامه های شعر خوانی تا دو روز دیگر با حضور شاعران ایرانی و افغانستان در مناطق مختلف شهر کابل ادامه خواهد یافت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.