سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنایع نظامی و معاون امنيتی وزير کشور عربستان منصوب شدند

پادشاه عربستان امروز پنج دستور حکومتی صادر کرد که شامل تعیین هفت تن از اعضای جدید در مجلس شورای این کشور و نیز تعیین رئیس جدید برای موسسه صنایع نظامی در این کشور می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از "القدس‌ العربی"؛ ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان امروز پنج دستور حکومتی صادر کرد که شامل تعیین هفت تن از اعضای جدید در مجلس شورای این کشور و نیز تعیین رئیس جدید برای موسسه صنایع نظامی در این کشور می‌ شود.

یکی از این دستورات هفت تن از اعضای جدید در مجلس شورای عربستان تا پایان دوره کنونی این مجلس یعنی تا پایان سال 2016 را تعیین می کند.

این اعضاء جدید عبارتند از: خالد بن عبدالله بن ابراهیم السبت، محمد بن علی هیازع آل هیازع، ولید بن عبدالکریم بن محمد الخریجی، محمد بن ناصر بن حمد الصقر، سعد بن محمد بن سعد الحریقی، ناصر بن عبدالعزیز عبدالله داود و عباس بن احمد بن محمد هادی.

این دستورات برکناری هیچ یک از اعضای کنونی به جای اعضای جدید را دربر نداشته و این یعنی تعداد اعضای این مجلس به 157 تن که 30 تن از آنان زن می باشند افزایش یافته است.

گفتنی است مجلس شورای عربستان یک نهاد مشورتی است که ماموریت آن بازنگری در سیاست های کلی است که از جانب پادشاه به آن محول می شود؛ علاوه براین وظیفه بررسی طرح توسعه اقتصادی و اجتماعی، لایحه ها، توافقنامه های بین المللی و... برعهده این نهاد می باشد.

همچنین طی این دستورات عبدالله بن عبدالکریم بن عبدالعزیز عیسی نیز به عنوان نماینده وزارت کشور در امور امنیتی منصوب شد.

محمد بن حمد الماضی نیز به عنوان رئیس موسسه صنایع نظامی این کشور منصوب شده است.

براساس این دستورات عباس بن احمد بن محمدهادی معاون وزیر مسکن و سعد بن محمد بن سعد الحریقی مدیر
دانشگاه "الباحه" از منصب خود برکنار شدند.

گفتنی است این تصمیمات در راستای تکمیل سازی یاختار موسساتی عربستان بویژه در حوزه امنیتی اتخاذ شده است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.