سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میر‌زاده:

توقف افزایش شهریه‌ها در سال ۹۱ سبب توقف طرح‌های عمرانی شد

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد از سال ۹۰ با ۲۰ چالش عمده روبرو شد، گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ تنها ۳ درصد افزایش شهریه داشتیم که این مسئله سبب شد طرح‌های عمرانی متوقف بماند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در همایش مدیران عمرانی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که از مهر 92 تاکنون در حوزه عمرانی بسیار موفق بوده است.

وی افزود: زمانی که به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شدم 1.7 میلیون متر مربع ساختمان‌هایی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در دست ساخت بودند که به دلیل توقف افزایش شهریه در سال‌های 90 و 91 ادامه ساخت این طرح‌ها نیز متوقف شد.

به گفته میرزاده در سال‌های 90 و 91 دانشگاه آزاد فقط 3 درصد افزایش شهریه داشت در حالی که تورم رسمی کشور 30 تا 40 درصد بود و به همین دلیل پیمانکاران زیادی در محاکم حقوقی از دانشگاه آزاد شکایت کردند.

وی با اشاره به 20 چالش بزرگ دانشگاه آزاد گفت: از زمان حضورم با 20 چالش بزرگ روبرو بودیم که هنوز برخی از آنها حل نشده است ولی در حوزه عمرانی قسمتی از مشکلات را حل کردیم و امیدواریم تا پایان سال یک میلیون متر مربع از طرح‌های عمرانی را بهره‌برداری کنیم و 700 هزار متر مربع برای سال 94 باقی می‌ماند.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اجرای دانشگاه آزاد گفت: 7 پردیس واحد تهران مرکز با هم تجمیع می‌شوند و محل استقرار سازمان مرکزی تا یک سال آینده در یک ساختمان 18 هزار متر مربعی آماده می‌شود.

وی گفت: در سال آینده حدود 1500 میلیارد تومان طرح عمرانی و تجهیزاتی در دانشگاه آزاد داریم که تقریبا هزینه جاری 90.5 درصد و هزینه سرمایه‌ای 26.5 درصد است یعنی 17 درصد بیشتر از درآمدها خرج داریم که 900 میلیارد تومان فروش اموال مازاد و وام پیش‌بینی کردیم و 600 میلیارد تومان هم از هیأت‌امنای مرکزی مجوز داریم که می‌توانیم استفاده کنیم.

وی افزود: در سال آینده 1547 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی در نظر گرفته ایم که امیدواریم با این میزان طرح‌های عمرانی ما به پایان برسد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حوزه عمرانی هیچ بیمی ندارم و ساخت ساختمان‌های زیبا با معماری اسلامی ایرانی در دست اجرا است.

وی گفت: بنا داریم در مرکز هر استان شهرک فناوری آزاد با عنوان طرح شفا راه‌اندازی کنیم و همچنین طرح ساها یعنی سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد نیز در دست اجرا است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.