سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار حبیبی خبر داد:

توقیف یک تن مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مرزی/ شرور مسلح به هلاکت رسید

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از هلاکت یک نفر و دستگیری شش نفر قاچاقچی و كشف قریب به یک تن مواد مخدر در دو عملیات مختلف در مرزهای شمالی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرتیپ‌دوم پاسدار "رهام‌بخش حبیبی" گفت: در راستای برخورد با هرگونه تجاوز مرزی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزداران هنگ مرزی زابل با همکاری کارکنان حفاظت اطلاعات پس از اقدامات اطلاعاتی، از ورود محموله مواد مخدر به داخل كشور باخبر شدند كه پس از آن، برنامه‌ریزی جهت برخورد و مقابله با قاچاقچیان در دستور كار قرار گرفت.
 
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: پس از انجام اقدامات كارشناسی با اشرافیت اطلاعاتی، مسیرهای ورودی مواد مخدر با اعزام گروه‌های عملیاتی و اجرای كمین‌های هدفمند تحت كنترل مرزداران قرار گرفت.
 
وی گفت: سرانجام قاچاقچیان با نقض حریم امنیتی مرز، به سمت دیوار انسداد فیزیكی نزدیك شده و بدین ترتیب در كمین نیروهای عملیاتی قرار گرفتند.
 
سردار حبیبی با اشاره به هوشیاری و سرعت عمل مرزداران هنگ مرزی زابل خاطرنشان كرد: مأمورین پس از اتخاذ مواضع مناسب و با بهره‌گیری از فنون عملیاتی، بلافاصله به سمت قاچاقچیان مواد مخدر تیراندازی كرده و موفق شدند سوداگران مرگ را غافلگیر نمایند.
 
فرمانده مرزبانی استان ضمن برشمردن عواقب تجاوز به حریم ممنوعه مرزی و هشدار به متجاوزین و قاچاقچیان گفت: با تیراندازی مأموران، درگیری میان دو طرف آغاز شد و مرزبانان موفق شدند با آتشی پرحجم، پاسخی كوبنده به متجاوزان و افرادی كه از سوی كشور مقابل به حمایت از سوداگران مرگ پرداخته بودند ، بدهند.
 
سرتیپ‌دوم پاسدار رهام‌بخش حبیبی با اشاره به سرعت عمل مناسب مرزداران گفت: سرعت عمل، موضع‌گیری و تیراندازی دقیق مأمورین به سمت متجاوزین مرزی، موجب به هلاكت رسیدن یک نفر از سوداگران مرگ شد و مرزداران توانستند ضمن دستگیری شش نفر از قاچاقچیان در پاکسازی از محل مقدار 699كیلو و ششصد گرم انواع مواد مخدر شامل 630 کیلو و 400 گرم مواد مخدر تریاک و 69 کیلو و 200 گرم حشیش کشف و ضبط کردند.
 
وی همچنین از یک عملیات موفقیت آمیز دیگر در شب گذشته توسط مرزداران هنگ مرزی زابل خبر داد و گفت: در این عملیات مأمورین، تعدادی قاچاقچی را كه قصد ورود محموله مواد مخدر به خاك جمهوری اسلامی ایران را داشتند با بهره‌گیری تجهیزات الكترونیكی – اپتیكی مشاهده كردند و با واكنش بموقع و هوشمندی مرزداران، قاچاقچیان كه راهی جز فرار نداشتند  با بر جای گذاشتن محموله مواد مخدر خود، به آن سوی مرز متواری شدند.
 
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران در پاكسازی محل در این عملیات مقدار 191كیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و 8 کیلو و 500 گرم کراک و 34کیلوگرم تریاک جمعا به مقدار 233 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۲۱:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
مرحبا بر مرزداران پرتلاش وخدوم
mohammad
۱۲:۵۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
سلام.خسته نباشید
دمتون گرم همیشه سربلندباشید