سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه فرانسه: بشار اسد بخشی از راه حل بحران سوریه نیست

پس از سخنان فرستاده سازمان ملل به سوریه مبنی بر اینکه بشار اسد بخشی از راه حل سوریه است، وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که اسد بخشی از راه حل بحران سوریه نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، پس از سخنان "استفان دی میستورا" فرستاده سازمان ملل به سوریه مبنی بر اینکه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بخشی از راه حل در سوریه است، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که اسد بخشی از راه حل بحران سوریه نیست.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که هیچ گونه تحولی در سوریه بدون رفتن بشار اسد رئیس جمهوری این کشور به وقوع نخواهد پیوست.

همچنین "نجیب الغضبان" نماینده ائتلاف موسوم به مخالفان سوری در واشنگتن نیز از دی میستورا خواست تا موضع خود را درباره مسئول شکست تلاشها برای حل بحران سوریه مشخص نماید.

وی در واکنش به سخنان "دی میستورا" فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: دی میستورا باید توضیح دهد که چه کسی مسئول شکست تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه است.

گفتنی است، این سخنان پس از آن مطرح می شود که "استفان دی میستورا" فرستاده سازمان ملل به سوریه روز گذشته و درحالی که چند روز مانده به زمان ارائه گزارش خود درباره بحران سوریه به شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بخشی از راه حل در این کشور است و وی گفتگوها با اسد را ادامه خواهد داد.

دی میستورا در هفته ای که گذشت در بازدید 48 ساعته از دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد و با وی پیشنهاد سازمان ملل درباره توقف درگیری ها در حلب را در میان گذاشت.

قرار است، دی میستورا گزارشی درباره توقف درگیری ها در سوریه را در خلال جلسه ای ویژه در روز 17 فوریه ماه جاری به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.