سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده‌های مطبوعاتی اردیبهشت ماه 93 /

از تبرئه مدیرعامل سابق «خبرگزاری مهر» تا مجرم شناخته شدن ماهنامه «چشم‌انداز»

طی سال گذشته یک‌شنبه‌های هرهفته دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برگزار شد که در اردیبهشت ماه 93 پرونده‌های خبرگزاری مهر، ماهنامه چشم‌انداز، نشریه اتفاق نو مورد رسیدگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، یک‌شنبه‌های هرهفته دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برگزار می‌شود که در اردیبهشت ماه سال گذشته در مجموع پرونده‌های خبرگزاری مهر ماهنامه چشم‌انداز نشریه اتفاق نو مورد رسیدگی قرار گرفتند، البته در طی این ماه جلسات دادگاه مطبوعات به صورت مرتب برگزار نشد و به گفته سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران این امر دلیل خاصی نداشت.

همچنین در جلسه اردیبهشت ماه دادگاه مطبوعات قرار بود به پرونده "نشریه اتفاق نو" رسیدگی شود که به دلیل عدم حضور نماینده مدعی‌العموم دادگاه تشکیل نشد.

اما دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر و مدیر مسئول ماهنامه "چشم انداز ایران" در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی "سیامک مدیر خراسانی" برگزار شد.
 
در پرونده ماهنامه چشم اندازمدیر مسئول و نویسنده مقاله اتهاماتی در سه مورد مشترک داشتند که شامل، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی،‌ اهانت به دین مبین اسلام و تلاش برای مرزبندی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی بود، دادگاه پس از بررسی موارد اتهامی با اکثریت آراء متهمان را در زمینه نشر مطالب خلاف موازین اسلامی مجرم شناخت.

 در مورد اهانت به دین مبین اسلام هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهمان را مجرم ندانست، همچنین هیات منصفه با اکثریت آراء متهمان را برای اتهام تلاش برای مرزبندی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی مجرم ندانست، ضمن این که اعضاء هیات منصفه به اتفاق آراء مدیر مسئول چشم انداز را مستحق تخفیف ندانسته و نویسنده مقاله مذکور را نیز با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.
 
 پرونده مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر نیز در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت که با شکایت دادستانی تهران و به اتهام انتشار جریان محاکمه غیر علنی و حکم غیر قطعی صادره و نشر مطالب خلاف واقع تشکیل شده بود که هیات منصفه در هر دو مورد اتهامی متهم را مجرم تشخیص نداد.

مدیر مسئول سابق مهر به اتهام انتشار محاکمه غیر علنی دادگاه کهریزک با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد وهیات منصفه مطبوعات متهم را در مورد دوم و سوم اتهامی مجرم ندانست.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.