سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"لیگ باید براساس یک سیستم ثابت برگزار شود"

آقاکوچکی: حتی 4 بازیکن جوان هم در لیگ ملی معرفی نشدند

مربی و پیشکسوت بسکتبال در مرور لیگ ملی اعتقاد دارد که بازیکن جدیدی در این لیگ به بسکتبال معرفی نشد که لیگ را تحت تاثیر قرار دهد.

 
 عباس آقاکوچکی در بررسی وضعیت جوانان در لیگ ملی بسکتبال به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری هر لیگ یک خروجی را دنبال می کند. یکی از این خروجی ها معرفی بازیکن است که برای مثال فصل قبل بهنام یخچالی یا محمد یوسف وند معرفی شدند اما آیا لیگ امسال این خروجی را داشت؟

وی ادامه داد: در بین جوانان اگر دنبال کسی باشیم که لیگ را تحت تاثیر قرار داده باشد شاید آرمان زنگنه قابلیت های خود را بیشتر نشان داد در حالی که بازیکنی مثل امیر صدیقی از همان چیزی هم که بود در این لیگ فاصله گرفت. باید بعد از اجرای لیگ ملی این شرایط وجود داشته باشد که بگوییم برای مثال این 4 بازیکن ثمره لیگ بودند در حالی که واقعا این تعداد بازیکن را نمی توان از لیگ امسال پیدا کرد.

به هدف معرفی بازیکنان جوان نرسیدیم

آقاکوچکی تاکید کرد: در مجموع ما به هدف معرفی بازیکنان جوان در این لیگ نرسیدیم. یکی از دلایل آن هم به تقسیم بازیکنان در تیم ها بازمی گردد که باید مدیریت بهتری روی آن صورت می گرفت تا از بازیکنان جوان واقعا استفاده شود. کاری که برای مثال تیم هفت الماس انجام داد. البته شروع لیگ ملی با تغییرات مدیریتی در فدراسیون مصادف شد و به همین دلیل از همان ابتدا نظارت مناسبی صورت نگرفت که لیگ پر بارتری داشته باشیم.

وی افزود: لیگ با 9 تیم بسته شد که 2 مورد آن در ثانیه های آخر وارد شدند، خیلی از بازیکنان در لیگ امسال بیرون ماندند. بازیکنان بسیار جوانی که اسم ندارند اما می توانند آینده خوبی داشته باشند. این نفرات به خاطر تعداد کم تیم ها بستری برای نشان دادن خود پیدا نکردند. به همین دلیل هم عملا لیگ ملی خروجی ای برای تیم ملی نداشت یا بازیکنی معرفی نشد که مانند بهنام یخچالی مورد توجه قرار بگیرد.

آقاکوچکی اعتقاد دارد که ایده لیگ ملی، جوان و نو بود و آنچه که از این لیگ انتظار می رفت در نهایت به بسکتبال ارائه نشد اما شاید در دوره های بعد اوضاع بهتر شود.

در یک ساعت فکر کردن به جوانب طرح سخت است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: موضوع مهم این است که هر سال یک جور لیگ را بررسی می کنیم. در یک جلسه همه نظر می دهند که به هر حال در یک ساعت بسیار سخت است که روی تمام محاسن و معایب یک طرح فکر کرد. همین می شود که همه رأی می دهند اما بعدا متوجه معایب طرح می شوند. حالا سومین سالی است که لیگ با شکلی کاملا متفاوت نسبت به سال قبل برگزار می شود. 

چاره کار چیست؟ آقاکوچکی توضیح داد: می توانیم از لیگ های معتبری مثل NBA، چین یا ترکیه الگو بگیریم و آن را براساس فرهنگ خود پیاده کنیم. در نهایت هم هر سال تنها عیب های آن را برطرف کنیم. به هر حال ما باید در یک جا به ثبات برسیم. برگزاری لیگ به یک سیستم تبدیل شود که تنها همان سیستم را دنبال کنیم. حتی اگر کارشناسان جمع شوند و بگویند که ایده لیگ ملی خوب بود، همین لیگ را با پیدا کردن معایب آن در سال های بعد ادامه دهیم نه اینکه مدل جدیدی را بار دیگر تجربه کنیم.

کار بدون کارشناسی زمین می خورد

آقاکوچکی اضافه کرد: کاری که روی آن کارشناسی نشود همیشه زمین می خورد. باید از حالا به فکر سال بعد باشیم. برای فصل بعد تمام کارشناسان و افراد مورد احترام بسکتبال را در چند جلسه جمع کنند و به این فکر شود که آیا طرح موجود با وضعیت سخت افزاری بسکتبال ما هماهنگی دارد؟ و آیا باشگاه ها توان انجام طرح را دارند یا نه. امسال ما تنها چند بازی خوب میان تیم های مهرام، دانشگاه و پتروشیمی داشتیم و حتی در نیمه نهایی هفت الماس با فاصله 30 امتیاز شکست خورد که هم باعث بی انگیزگی مهرام و هم هفت الماس می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آقاکوچکی ، بسکتبال ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.