سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکان های تفریحی جهان/

این شهرها تا یک قرن دیگر نابود خواهند شد + تصاویر

شهرها نام برده تا چندین سال دیگر به دلایل گوناگونی نابود خواهند شد. بعضی هایشان غرق می شوند، تعدادی دیگر متروک و برخی دیگر از این شهرها را زلزله با خاک یکسان خواهد کرد اما با وجود این همه خطرات مرگبار هنوز هم افراد زیادی در این شهرها زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ همه این شهرها تا 100 سال آینده به دلایل گوناگونی نابود خواهند شد. بعضی هایشان غرق می شوند، تعدادی دیگر متروک و برخی دیگر از این شهرها را زلزله با خاک یکسان خواهد کرد اما با وجود این همه خطرات مرگبار هنوز هم افراد زیادی در این شهرها زندگی می کنند.
 
 
تهدید تپه های شنی  
 
 
وقتی تپه های شنی در زمین های حاصلخیز به وجود می آیند، مطمئنا خطر بزرگی این زمین ها را تهدید می کند. شهر تیمبوکتو در جنوب آفریقا در معرض چنین خطر بزرگی قرار دارد.
 
این شهر هزار ساله، یکی از جاذبه های گردشگری در مالی به شمار می رود. سواحل زیبا، صخره های زمردی و بناهای تاریخی تیمبوکتو بسیار مشهور است. امروزه بخش هایی از این شهر به زیر خاک رفته و مقامات در تلاشند تا دوباره این نقطه از جهان را آباد کنند.




شهری که دارد غرق می شود

 
 
بانکوک، پایتخت تایلند در معرض خطر نابودی قرار دارد، این شهر در حال غرق شدن است زیرا سطح دریا نسبت به شهر در حال بالا آمدن است. این مسئله باعث شده که پایه های ساختمان های شهر در حال تبدیل شدن به گل و لای باشد.
 
بالا آمدن سطح آب دریا، مشکل اساسی این شهر به شمار می رود و گفته می شود تا 100 سال آینده، خیابان های این شهر تبدیل به کانال آب می شود. اگرچه دانشمندان بارها و بارها در این باره هشدار داده اند اما مقامات دولتی هیچ اقدامی انجام نمی دهند.
 


شهر ارواح
 
   این روزها جمعیت شهر دیترویت روز به روز در حال کاهش است و اگر این روند ادامه داشته باشد، تا سال 2100 این شهر تبدیل به یک متروکه می شود. علت اصلی مهاجرت از این شهر، مشکلات اقتصادی بیان شده است. صنایع خودروسازی این شهر ورشکست شده و به همین دلیل کارگران از این شهر مهاجرت می کنند.
 
سال 1950، دیترویت یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت داشت اما امروز این تعداد به 701 هزار نفر رسیده است.
 
سال 2013 شهرداری دیترویت دچار ورشکستگی شد که تا آن زمان در طول تاریخ آمریکا سابقه نداشت. نرخ بیکاری در این شهر 33.1 درصد است و یک سوم مردم شهر زیر خط فقر زندگی می کنند.
 
قسمت هایی از شهر دیترویت اکنون تبدیل به محل های متروکه و بخش های دیگر تبدیل به جنگل شده است.
 
شهر دیترویت بالاترین آمار جرم و جنایت را در آمریکا دارد و سال 2012 از هر 100 هزار نفر، 53 نفر مرتکب قتل می شدند، یعنی 10 برابر بیشتر از آمار چهار سال اخیر نیویورک.
 
سال 2010 شهردار این شهر بخش هایی از شهر را با بولدوزر ویران کرد تا همه مردم شهر در یک منطقه خاص ساکن شوند، این تنها راهی بود که برای خدمت رسانی به شهروندان امکانپذیر بود.
 




ویرانی، هر 100 سال یک بار

 
 
 «ناپل» یکی از زیباترین مناطق ایتالیاست. جمعیت حومه ناپل 960 هزار نفر است و منطقه شهری آن تقریبا سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. این جمعیت، ناپل را به یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای مدیترانه ای تبدیل کرده است. یونسکو، ناپل را میراث جهانی معرفی کرده است اما متاسفانه با 100 سال آینده، این شهر نابود خواهد شد.
 
ناپل در دوران رنسانس یک مرکز فرهنگی مشهور به شمار می رفت و امروزه گردشگران بسیاری برای دیدن مکان های باستانی، کاخ کاسرتا و ویرانه های پمپئی به آنجا سفر می کنند.
 
به گفته دانشمندان، هر 100 سال یک بار آتشفشان وزوو در خلیج ناپل، فوران می کند. آخرین بار در سال 1944 این ویرانی رخ داد و گفته می شود تا 100 سال آینده باز هم آتشفشان وزوو فعال شود، برای همین این منطقه روی خط قرمز قرار دارد اما تاکنون هیچ یک از ساکنان آن تصمیم به نقل مکان نگرفته اند.
 


در خطر زلزله
 
اکثر مردم از خطر زلزله ای که همیشه سانفرانسیسکو را تهدید می کند، مطلع هستند اما خیلی هایشان این خطر را جدی نمی گیرند. به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، تا سال 2086 به احتمال 75 درصد زلزله ای با شدت هفت ریشتر یا شاید بیشتر در این شهر اتفاق می افتد و همه شهر را با خاک یکسان می کند اما آیا پس از وقوع این زلزله بازماندگان قادر خواهند بود آن را از نو بسازند؟
 
جمعیت سانفرانسیسکو به 900 هزار نفر می رسد و با توجه به آمارها در حال کاهش یافتن است زیرا بسیاری از ساکنان این شهر از آینده شومی که در انتظارشان است وحشت دارند.
 

 
انتهای پیام/

منبع:مجله همشهری سرنخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.