سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیل:

سرانجام اوباما با داعش وارد جنگ می‌شود

پایگاه اینترنتی هیل نوشت سرانجام باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور برای استفاده از نیروی زمینی برای مقابله با داعش درخواست مجوز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، باراک اوباما رئیس جمهور روز چهارشنبه پیش نویس قانونی را به کنگره آمریکا درباره استفاده از نیروی نظامی علیه داعش در عراق و سوریه ارسال کرد و هشدار داد این گروه تروریستی به حال خود رها شود خارج از منطقه و حتی آمریکا را نیز تهدید خواهد کرد.

قانون پیشنهاد شده اوباما را در استفاده از نیروهای عملیاتی زمینی محدود می‌کند. اوباما در این درخواست خود تلاش کرده است با استفاده از لحن مبهم درباره عملیات محدود در برابر آنهایی که به طور کامل با مداخله نظامی مخالف هستند و نیز انهایی را که نمی خواهند در نبرد علیه داعش هیچ محدودیتی برای استفاده از نیروی نظامی نباشد، پیروز شود. 

اوباما در این نامه خود به کنگره نوشته است: مجوزی که خواستار آن هستم امکان انجام عملیات های زمینی در شرایط خاص و محدود را از جمله عملیات های نجات کارکنان امریکایی یا نیروهای ائتلاف یا استفاده از نیروهای ویژه را شامل می شود.

انتظار می رود اوباما در کاخ سفید درباره این درخواست مجوز بیانیه ای را صادر کند.

در این مجوز اختیار استفاده از نیروهای آمریکایی برای انجام عملیات های جمع آوری اطلاعات و عملیات هایی که امکان انجام حملات هوایی را فراهم سازد یا همکاری و کمک به نیروهای ائتلاف را به اوباما می دهد.

در این قانون پیشنهادی کاخ سفید عملیات نظامی آمریکا علیه داعش به سه سال محدود می شود مگر این که کنگره این قانون را تصویب نکند. در این قانون همچنین قانون مصوب سال 2002 برای استفاده از نیروی نظامی علیه عراق دوباره احیا می شود.

البته ضروری است که اوباما در دوره های زمانی مختلف به کنگره درباره اقدامات نظامی که علیه این شبکه تروریستی انجام می شود، گزارش دهد.

در این پیشنهاد به ارتش آمریکا اجازه داده می شود نیروهای عضو یا وابسته به داعش تحت تعقب قرار دهند که به این معنی است دولت اختیار دارد دیگر گروه های تروریستی را نیز تعقیب کند. 

"باب کروکر" رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تعهد کرد بلافاصله جلسات بررسی این پیشنهاد را آغاز خواهد کرد و دولت نیز فرصت خواهد داشت به کنگره و مردم آمریکا آشکارتر و صریح تر درباره استراتژی ها و برنامه های خود برای مقابله با داعش توضیح دهد.

این پایگاه خبری در ادامه می نویسد، احتمالا اوباما در متقاعد کردن اعضای هم حزبی خود به ویژه در مجلس نمایندگان برای حمایت از این قانون با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد. اکثر دموکرات ها با استفاده از نیروی نظامی زمینی مخالف هستند.




انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.