سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درد میگرن بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود

سردردهای میگرنی یک سردرد ارثی است که بیشتر در خانم‌ها دیده می شود.

محمد رضا معتمد متخصص مغز و اعصاب و اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سردردهای میگرنی یک سردرد ارثی است که بیشتر در خانم‌ها دیده می ‌شود و معمولا علت این درد تغییراتی است که در جدال عروق اتفاق می‌افتد و در ابتدا جدال عروق تنگ می‌شود و بعد از آن وقتی جدال عروق گشاد می شود خون با فشار از داخل عروق عبور می کند و باعث تحریک ساختمان های حساس به درد در داخل می‌شود و درد بوجود می‌آید. 

وی در رابطه با درمان میگرن تصریح کرد: درمان درد میگرن راه‌های مختلفی دارند. فرد می‌تواند در کلان‌های آرام و تاریک استراحت کند و چند عامل وجود دارد که این دردها را تشدید می‌کند مانند (live stile) روش زندگی، مثل کم‌خوابی، استفاده از غذاهای آماده (سوسیس)، کالباس، شکلات،‌سیگار این بیماری را تشدید می‌کنند و باید از استفاده‌ی آنها پرهیز کرد که در درجه‌ی اول بیمار باید این موارد را رعایت کند و در مواردی که فرد احتیاج به دارو داشته باشد تب به شدت درد تجویز می‌شود. 

محمد رضا معتمد افزود: این سردرد به طور ضربانی دیده می‌شود و بیشتر در یک سمت سر اتفاق می‌افتد و همراه با تهوع است. 

متخصص مغز و اعصاب در پایان اظهار داشت: درد میگرن بیشتر در خانم‌ها و در سن 15 تا 45 سالگی شایع‌تر است ولی این درد در کودکان هم دیده می‌‌شود. 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.