سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست مشترك رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور با مديرعامل و مديران شركت بهره برداري

نياز به نگاه ويژه تر مسئولان به حوادث احتمالي در مترو تهران

جلسه كاري رياست سازمان پدافند غيرعامل كل كشور با مديرعامل و مديران ارشد شركت بهره برداري امروز در اين شركت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در اين جلسه كه به ميزباني نايبي  مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران برگزار شد راهكارها و موضوعات مربوط به پدافند غيرعامل در ايستگاه هاي مترو تهران مورد بحث و بررسي كارشناسان قرار گرفت.

محسن نايبي ضمن تبريك دهه فجر و گراميداشت ياد و خاطره امام راحل(ره) و شهداي انقلاب با بيان اينكه شركت بهره برداري مترو تهران در زمينه خدمات رساني نقش بسيار مهمي بر عهده دارد و روزانه 5/2 ميليون مسافر توسط قطارهاي اين شركت جابه جا مي شوند اظهار داشت: بنابر فرامين مقام معظم رهبري مبني بر اهميت پدافند غيرعامل و اقدام علمي و عملي براي اينكار ، همچنين بافت ويژه پايتخت و ميزان جمعيت مورد هدف در مترو ؛ اقدامات مثبت بسياري مي طلبد تا اين موضوع به صورت ويژه در مترو تهران محقق شود.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران با اشاره به اينكه تا كنون جلسات مشترك زيادي با ارگان ها و سازمان هاي امدادگر مانند آتش نشاني و اورژانس برگزار شده است اظهار كرد: در حال حاضر و با تعاملات بيشتر بين اين سازمان ها خروجي مثبتي از فعاليت ها داشته ايم اما اين خروجي كافي و مطلوب نيست و در مواقع ضروري نياز به راهكارهاي بيشتري در اين زمينه وجود دارد.

به موضوع بحران در ايستگاه ها بايد در سطح كلان توجه شود

نايبي ضمن تاكيد بر اينكه اگر قطاري در يكي از ايستگاه ها براي يك ربع تاخير داشته باشد مشكلات زيادي ايجاد مي كند و اگر اين زمان تاخير به يك ساعت افزايش يابد فاجعه شهري رخ خواهد داد گفت: به موضوع بحران در ايستگاه ها بايد در سطح كلان توجه شود زيرا شرايط امداد رساني در هر ايستگاه با ايستگاه ديگر متفاوت است و متاسفانه تاكنون كاركنان در داخل و خارج از ايستگاه به ميزان كافي براي زمانهاي بحران آموزش نديده اند همچنين تاكنون كمتر شاهد تجهيزات مورد نياز در مواقع اضطراري بوده ايم.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران برگزاري مانور در اين زمينه را ضروري دانست و افزود: مترو در ايران وسيله اي ارزان امن، دقيق و با سرعت مناسب است و اين شهر زيرزميني براي بقا و ارتقاي امنيت خود نياز به پدافند غيرعامل دارد و اگر تعامل و همكاري بين شركت بهره برداري مترو تهران و سازمان پدافند غيرعامل كشور صورت پذيرد ، ايستگاه هاي موجود در سطح شهر شاهد پيشرفت دوچنداني در زمينه مقابله با خطرات احتمالي هستند.

در ادامه اين جلسه رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور با تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و با تشكر ازمسئولان مترو براي دقت نظر در زمينه پدافند غيرعامل اظهار داشت: پدافند غيرعامل در مترو در دوبخش ساخت و اجرا و بهره برداري بررسي مي شود كه در زمينه ساخت طي جلساتي با شركت مترو تهران موضوعاتي بررسي شده و در زمينه بهره برداري نيز مطالعاتي صورت گرفته است.

كاركردهاي تونل هاي مترو بايد افزايش يابد

دكتر غلامرضا جلالي ادامه داد: ما از تمام پتانسيل هاي حمل و نقل زيرزميني به خصوص تونل هاي مترو بايد به بهترين نحو استفاده كنيم و اين استفاده شامل كردكردهاي فروشگاهي، ريلي و محلي براي استقرار پناهگاه باشد زيرا استفاده از مكان هاي زيرزميني تحت اين عناوين مي تواند نقش مهمي را در زمينه مقابله با خطرات احتمالي داشته باشد.

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور ايجاد شبكه هاي مختلف در ايستگاه هاي مترو مانند شبكه هاي فروشگاهي، شبكه هاي بانكي و خدماتي مورد نياز شهروندان را ضروري دانست و گفت: تونل هاي زيرزميني بايد به گونه اي تعبيه شود و مورد استفاده قرار گيرد تا در مواقع بحران بتوان بهره برداري مناسبي از آنها به عمل آورد.

نگاه چندجانبه پدافند غيرعامل به مترو تهران

وي در ادامه به ايجاد سامانه پاسخ به حوادث مترو اشاره كرد و اظهار داشت: اين سامانه بايد مانند آتش نشاني هميشه در آمادگي كامل قرار داشته باشد تا در مواقع حساس امدادرساني انجام شود.

به گفته وي اين سامانه پاسخگوي بسيار مناسبي براي وقايع پيش بيني نشده در ايستگاه هاي مترو است به شرط آنكه افراد آموزش ديده و متخصص در اين سامانه مستقر شوند.

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور در خاتمه بر ايجاد طرح خاص مقابله با بحران براي هر ايستگاه تاكيد و خاطرنشان كرد: تحقيقات سايبري براي مقابله با حوادث سايبري و مبحث فيزيولوژي در ارتباط با وقايع تروريستي  و خطرات تصاعدي از ديگر برنامه هايي است كه در پدافند غيرعامل مورد بررسي قرار مي گيرد و مطلوب است كه با تعامل و همكاري ميان دو سازمان اين بحث محقق شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مترو ، حوادث ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.