سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

مسجد مقدس جمکران محورفعالیت ها و ارتباطات دانشجویی

رییس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی:مسجد مقدس جمکران محور فعالیت های معنوی دانشجویی شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛  به گزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، رحیم قربانی،‌ رییس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی،‌ با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی گفت: این جشنواره از روز شنبه 18 بهمن‌ماه آغاز و به مدت سه روز برگزار شد.

وی افزود: روز جمعه 17 بهمن‌ ماه پذیرش مسابقات را در استان قم داشتیم و مراسم افتتاحیه در ساعت 9 صبح روز شنبه، 18 بهمن‌ ماه در پردیس فارابی دانشگاه تهران واقع در قم برگزار شد.

قربانی با اشاره به حضور 350 فعال و نخبه بسیج دانشجویی در این دوره از مسابقات افزود: این افراد برگزیدگان مرحله دانشگاهی و استانی بوده‌اند که از مهرماه امسال روند برگزاری آنها آغاز شده بود و از هر استان در هر بخش مسابقه تنها یک نفر مجاز به شرکت بوده است.

رییس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: این دوره از مسابقات در بخش‌های شفاهی،‌ کتبی و پژوهشی برگزار می‌شود که رشته‌های بخش شفاهی شامل حفظ 12 جز قرآن کریم، ‌قرائت، تواشیح، دعاخوانی، دکلمه‌خوانی و سخنوری است.

قربانی با بیان اینکه میزبان این دوره از مسابقات بسیج دانشجویی استان قم است،‌ اظهار کرد: برنامه‌ های متنوعی برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شد که از جمله آنها برگزاری محفل قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه(علیه‌السلام) در روز شنبه 18 بهمن ماه بود و برای اولین بار است که اختتامیه مسابقات در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود که فضای معنوی خاصی هم فراهم شده است.

رحیم قربانی با اشاره به اینکه محوریت هر دوره یکی از ائمه معصومین(علیهم السلام) است تصریح کرد: محوریت دوازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی امام دوازدهم بود،‌ علاوه بر این،‌ دوره دوازدهم را به نام یادواره شهدای قرآنی دانشجو برگزار می‌کنیم و علت برگزاری مسابقات در مسجد مقدس جمکران همین دلیل است.

ریس مرکز قران و عترت سازمان بسیج دانشجویی درباره داوران این دوره از مسابقات اظهار کرد: تلاش کردیم تا از شهرهای مختلف کشور داورانی دعوت شوند که می‌توان در بخش مردان به آقایان غلامرضا شاه‌ میوه، ابوالفضل علامی،‌ احمد لیایی،‌ ربیعیان،‌ علی‌ اصغر شعاعی، عابدین ‌زاده، حسین احمدی و در بخش بانوان به خانم ها صریحی‌ نژاد،‌ الوندی، ادیب‌ زاده،‌ خلجی، آقایی و شیخ‌ زاده اشاره کرد.

وی در پایان تأکید کرد: برگزاری این مسابقات در مسجد مقدس جمکران مقدمه ارتباط بین مراکز آموزش عالی و دانشجویان با مسجد مقدس جمکران است و از تولیت محترم مسجد میخواهیم زمینه را برای ایجاد یک پایگاه دانشجویی در این مکان مقدس فراهم آورد تا مسجد مقدس جمکران قطب معنوی و فرهنگی دانشجویان سراسر کشور باشد و ما نیز تمام تلاش خود را در راستای ایجاد این پایگاه به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.