سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انستیتو پاستور:

سانتریفیوژها گلوگاه اصلی تولید واکسن هستند

دکتر قانعی، گفت: بحث واکسن‌ و پیشگیری به طور جدی و در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت در تعاملات بین بخشی با انستیتو پاستور است که تولید واکسن از طریق سانتریفیوژها از دستاوردهای مهم انستیتو پاستور با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر قانعی، رئیس انستیتو پاستور گفت: تمام تلاش دولت در تولید واکسن داخلی و تعاملات بین بخشی بین وزارت بهداشت و انستیتو پاستور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ضمن اینکه شرکتهای دانش بنیان حلقه اتصال این دو بخش هستند.  

وی اضافه کرد: از 1500 شرکت دانش بنیان 140 شرکت مرتبط با زیست فناوری است که 60 تا از این شرکتها در پاستور شکل گرفته است. 
همچنین در این مرکز تیمی باهم همکاری می‌کنند که نتیجه این همکاری ارتقاء نسل سانتریفیوژها در کمتر از یک سال است و امروز شاهد جشن رونمایی از سانتریفیوژ طراحی و ساخته شده توسط شرکتهای دانش بنیان، سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور بودیم. 

وی یک خبر خوش هم داد و گفت: طی بازدیدی که از انستیتو پاستور فرانسه از انستیتو پاستور ایران داشت؛ گزارش کرد که این مرکز شانه به شانه انستیتو پاستور فرانسه و در مواردی بهتر از آن مشغول به کار است، ضمن اینکه ما در کشور از نیروهای جوان مسلط و علاقمند زیادی برخوردار هستیم که اینها در واقع سرمایه‌های کشور هستند.



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.