سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقب نشینی "نتانیاهو" از سخنرانی در کنگره

مقامات اسرائیل در حال بررسی این مساله هستند که نتانیاهو باید در یک برنامه تلویزیونی در آمریکا صحبت کند و یا در یک جلسه غیرعلنی در کنگره .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از ورد بولتن ؛ یک منبع آگاه اعلام کرد : مقامات اسرائیلی به منظور آرام کردن برخی انتقادات برانگیخته شده درباره حضورو نحوه سخنرانی نتانیاهو در کنگره در ماه آینده میلادی ودرباره مذاکرات هسته ای ایران ، در حال بررسی این موضوع هستند که نخست وزیر این رژیم باید در یک برنامه تلویزیونی در آمریکاحاضر شده و سخن بگوید و یا در یکی از جلسات غیرعلنی کنگره . 

قرار است نتانیاهو به دعوت " جان بورنر " ، سخنگوی جمهوریخواهان در تاریخ سوم مارس _ دو هفته قبل از انتخابات اسرائیل _ با حضوردر کنگره آمریکا علیه سیاست خارجی برااک اوباما و رویکرد واشنگتن در مذاکرات هسته ای ایران سخنرانی نماید .

این اقدام بورنر بدون هماهنگی با کاخ سفید موجب تعجب مقامات آمریکایی و اسرائیلی شده است چرا که نتانیاهو نیز همانند جمهوری خواهان کنگره از مخالفان سرسخت سیاست های باراک اوباما درقبال ایران محسوب می شود . همچنین به گفته برخی کارشناسان این اقدام که در استانه برگزاری انتخابات اسرائیل و تعیین یا عدم تعیین مجدد نتانیاهو بعنوان نخست وزیر اسرائیل انجام شده ، تلاش می کند وی ( نتانیاهو ) را فردی متعهد به امنیت تل آویو نشان دهد . همچنین چنین دعوتی اتحاد اسرائیل با جمهوری خواهان را در صدر اتحاد آمریکا و اسرائیل قرار داده است . 

به همین دلیل مقامات اسرائیل اعلام کردند به منظور کاهش تنش ها در این زمینه سخنرانی نتانیاهو به احتمال زیاد به جای یک برنامه تلویزیونی در یک نشست غیرعلنی در کنگره عنوان خواهد شد . 

مایکل استیل ، سخنگوی بورنر نیز در این باره تصریح کرد : سخنرانی بنیامین نتانیاهو همچنان در تاریخ مشخص شده برقرار است اما درباره اینکه چرا مقامات اسرائیلی خواهان تغییر شرایط سخنرانی هستند اظهارنظری نمی کنم. 
 
گفتنی است گزینه دیگری که برای ایراد سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مکانی بجز کنگره پیش بینی شده ، نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل ( آیپک ) در واشنگتن که در همان هفته برگزار می شود ، می باشد . 

یک منبع نزدیک به نتانیاهو  نیز اعلام کرد : طی یک هفته به بررسی نحوه سخنرانی نخست وزیر پرداخته شده و وی ابعاد این کار را با اعضای حزب لیکود نیز تحلیل کرده است . برخی معتقدند وی نباید چنین سخنرانی را بطور رسمی مطرح کند و برخی دیگرنیز با اعلام رسمی اظهارات وی موافق هستند . در این میان شخص نتانیاهو اخیرا اظهار کرده است که وی چه در کنگره سخنرانی کند و چه نکند ، مصمم است که اعتراض خود را نسبت به سیاست های واشنگتن در قبال ایران به گوش اوباما برساند . 



انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.