سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر وزیر خارجه یونان به مسکو

نیکوس کوتزیاس در حالی به مسکو سفر می کند که اتحادیه اروپا با روسیه بر سر اوکراین وارد تنش های بی سابقه سیاسی و اقتصادی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز؛ وزیر خارجه یونان برای دیدار با همتای روسی خود عازم مسکو خواهد شد.
وزیر خارجه دولت چپ گرا و ضد ریاضتی یونان ، کوتزیاس این هفته به مسکو می رود تا با لاورف همتای روسی خود گفت وگو و مذاکره کند.
این سفر از آنجا مهم است که بحران اوکراین تنش بین اروپا و روسیه را افزایش داده است.از طرف دیگر ، به دلیل بحران مالی در یونان و اروپا ، دولت چپگرای جدید این کشور ، مایل است سیاست های ریاضتی را علی رغم تهدید های آلمان و اروپا کنار بگذارد.
روز دیدار لاورف و همتای یونانی وی نیز 22 بهمن است ، یعنی روزی که تحریم بانک های اروپا علیه یونان با عنوان توقف پذیرفته شدن اوراق قرضه آغاز می شود. به این ترتیب امکان ورشکست شدن دولت ضد ریاضتی و چپ گرای آلکسی سیپراس رهبر حزب سیریزا وجود دارد.

به این ترتیب امکان شکست پول واحد یورو و سیاست های مشترک اقتصادی اروپا بیش از پیش تقویت می شود.اروپا خواهان اجرای سیاست ریاضتی در یونان است  اما دولت چپ گرای جدید ، به شدت با این امر مخالفت می کند. این موضوع می تواند آینده اتحایده اروپا را با تهدید وجودی مواجه کند.با خروج یونان از اروپا ، راه برای فروپاشی منطقه یورو هموار می شود.
با توجه به تنش اروپا و روسیه بر سر اوکراین ، دیدار وزیر خارجه یونان از مسکو ، نشان می دهد بخش مهمی از اروپا اماده حرکت های چپ گرایانه می باشد و نشانگر افزایش نفوذ روسیه در قاره سبز و شکافهای داخلی در اروپا است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.